امروز:6 اردیبهشت 1403

نقشه های اشتباه دسترسی به اینترنت در آمریکا، گسترش پهن باند را به تاخیر انداخته است!

به گزارش وال استریت ژورنال، نزدیک به 9 ماه پس از تصویب لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری بایدن توسط کنگره، دولت فدرال هنوز هیچ یک از 42.5 میلیارد دلار بودجه قانونی را که برای گسترش خدمات پهنای باند در جوامع محروم اختصاص داده است، اختصاص نداده است. طبق این قانون، وزارت بازرگانی نمی‌تواند این پول را تا زمانی که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نقشه‌های پوشش جدیدی را منتشر کند که خانه‌ها و مشاغلی را که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند را با دقت بیشتری نشان دهد.

داده های پوشش نادرست مدت هاست که تلاش های دولت فدرال برای رسیدگی به شکاف پهنای باند روستایی را از مسیر خود خارج کرده است. سیستم قبلی که FCC برای نقشه‌برداری در دسترس بودن اینترنت استفاده می‌کرد، متکی به فرم 477 پرونده‌های ارائه‌دهندگان خدمات بود. آن اسناد به اشتباهات و اغراق معروف بوده اند. در سال 2020، کنگره شروع به الزام FCC به جمع‌آوری داده‌های پوشش قوی‌تر به عنوان بخشی از قانون داده‌های پهنای باند کرد. با این حال، تا اوایل سال 2021 بود که قانونگذاران بودجه این دستور را تامین کردند و در آگوست همان سال کمیسیون اولین نقشه به روز شده خود را منتشر کرد.

به دنبال اختلاف پیمانکاران، FCC آخرین نقشه های خود را در اواسط نوامبر منتشر خواهد کرد. هنگامی که آنها در دسترس هستند، هم مصرف کنندگان و هم شرکت ها فرصتی برای به چالش کشیدن داده های آژانس خواهند داشت. به گفته یکی از تحلیلگرانی که با ژورنال مصاحبه کرد، در نتیجه این گام اضافی، بودجه طرح پهنای باند احتمالاً تا پایان سال 2023 راه خود را به ISP ها نخواهد داد.

آلن دیویدسون، رئیس واحد وزارت بازرگانی که مسئول تخصیص بودجه است، به ژورنال گفت: «ما فوریت دسترسی سریع باند پهن به همه را درک می کنیم. ما همچنین می دانیم که در این مورد یک گلوله می گیریم و می خواهیم مطمئن شویم که این کار را به درستی انجام می دهیم.”

اشتراک گذاری