امروز:31 فروردین 1403

ریوین بار دیگر تحویل SUV R1S خود را به عقب انداخت

خریداران اولیه جدیدترین شاسی بلند الکتریکی ریویان با تاخیر دیگری در تحویل مواجه هستند. تعدادی از مشتریانی که شاسی‌بلند R1S ریوین را پیش‌سفارش کرده‌اند، این هفته ایمیلی دریافت کردند که به آنها اطلاع می‌داد که دوره تحویل پیش‌بینی‌شده ژوئن یا جولای چندین ماه به تعویق افتاده است. طبق گفته Auto Evolution، مشتریان در تالار گفتمان Rivian پست کردند که پنجره تحویل آنها به آگوست یا سپتامبر 2022 یا از اکتبر تا دسامبر 2022 به روز شده است. سازنده EV برای اولین بار خودروی هفت سرنشین را معرفی کرد – که قیمت اولیه آن 72500 دلار است. – در نوامبر 2018، و بارها به دلیل تاخیر در تولید و مشکلات زنجیره تامین، تحویل را به عقب انداخته است. تحویل اولین دسته از شاسی بلندهای R1S در ابتدا برای اوت 2021 برنامه ریزی شده بود.

این شرکت در ایمیل خود آخرین تاخیر را در مورد مسائل جاری زنجیره تامین و زیرساخت خدمات محدود خود بیان کرد. این سازمان گفت که تحویل به مناطق نزدیک به مراکز خدمات ریوین را در اولویت قرار خواهد داد. ریوان در حال حاضر تنها در 14 ایالت مراکز خدماتی را اداره می کند، بنابراین مشتریان در مناطق دیگر احتمالاً انتظار بیشتری خواهند داشت.

ریوین در ایمیل خود به مشتریان نوشت: «در حالی که به ارزیابی زنجیره تامین و برنامه‌های ساخت خود ادامه می‌دهیم، می‌خواهیم به‌روزرسانی در مورد پنجره تحویل تخمینی شما ارائه کنیم. اعلام کرد که پنجره تحویل به‌روزرسانی شده مشتری بر اساس سه عامل است: تاریخ پیش‌سفارش، محل تحویل و پیکربندی فعلی. اما تعدادی از مشتریان اولیه به نظر می‌رسیدند که چگونه Rivian پنجره تحویل جدید را محاسبه کرده است. یکی از مشتریان خاطرنشان کرد که آنها R1S SUV را در نوامبر 2019 پیش‌سفارش کردند، اما به پنجره تحویل بعدی در سه ماهه چهارم سال 2022 اختصاص داده شد. بسیاری از مشتریانی که در مناطق به‌خصوص دورافتاده یا در ایالتی بدون مرکز خدمات Rivian زندگی می‌کردند نیز گزارش دادند. پنجره های تحویل بعدی یکی از مشتریان Rivian در فروم این شرکت نوشت: “طنز یک وسیله نقلیه ماجراجویی خارج از جاده که فقط به شهرهای بزرگ تحویل داده می شود.”

Rivian در بحبوحه کمبود جهانی قطعات، از جمله نیمه هادی ها، برای افزایش تولید خودروهای خود تلاش کرده است. وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که رقیب تسلا نمی‌تواند به روابط موجود با تامین‌کنندگان قطعات تکیه کند، زیرا به‌طور سنتی شرکت‌های بزرگ‌تر خودروسازی را در اولویت قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری