امروز:7 اردیبهشت 1403

طبق گزارش ها، شرکت مادر جیپ، Stellantis به تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای اعتراف خواهد کرد!

این خودروساز 300 میلیون دلار برای حل این موضوع پرداخت خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، پنجمین خودروساز بزرگ جهان به زودی برای پایان دادن به تحقیقات چند ساله در مورد تلاش‌هایش برای پنهان کردن میزان آلودگی ایجاد شده توسط موتورهای دیزلی خود، به گناه خود اعتراف خواهد کرد. به گزارش رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده و شرکت مادر دوج Stellantis می توانند در اوایل هفته آینده اعلام کنند که این خودروساز با پرداخت 300 میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به کلاهبرداری جنایی موافقت کرده است. Stellantis از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد.

وزارت دادگستری در حدود سال 2019 زمانی که این خودروساز نزدیک به 1 میلیون خودرو در ایالات متحده و کانادا را به دلیل رعایت نکردن استانداردهای آلایندگی لوله اگزوز فدرال فراخواند، تحقیق در مورد Stellantis را آغاز کرد. از سال گذشته، آژانس فقط برای سه کارمند Stellantis اتهامات جنایی اعلام کرده است. این تحقیقات شامل حدود 100000 پیکاپ رم و خودروهای شاسی بلند جیپ فروخته شده در ایالات متحده بود.

این قرارداد پنج سال پس از اعتراف مشهور فولکس واگن به رسوایی آلایندگی خود انجام شد. “دیزل گیت” شاهد بود که خودروساز آلمانی در نهایت بیش از 20 میلیارد دلار جریمه و تسویه حساب قانونی برای نصب نرم افزار غیرقانونی طراحی شده برای تقلب در تست های آلایندگی دولت پرداخت کرد. از آن زمان، فروش خودروهای دیزلی در اروپا و سایر نقاط جهان به شدت کاهش یافته است.

اشتراک گذاری