امروز:1 اردیبهشت 1403

برخی از خودرو های BMW برای جلوگیری از تاخیر در تحویل، بدون Android Auto یا CarPlay ارسال می شوند

بر اساس گزارش Automotive News Europe (که ما از طریق 9to5 Google پیدا کردیم) به دلیل کمبود مداوم تراشه، BMW به طور موقت برخی از وسایل نقلیه را بدون پشتیبانی از Android Auto یا Apple CarPlay ارسال می کند. بر اساس بیانیه ای که این شرکت به Automotive News Europe داده است، BMW تامین کنندگان خود را تغییر داده و شروع به استفاده از تراشه ای کرده است که به طور کامل از Android Auto یا CarPlay پشتیبانی نمی کند. در نتیجه، این شرکت در بیانیه خود ادامه داد، وسایل نقلیه آسیب دیده یک به روز رسانی نرم افزاری هوایی را حداکثر تا پایان ماه ژوئن دریافت خواهند کرد.

همانطور که 9to5Google اشاره می کند، می توانید با بررسی “6P1” در کد تولید خودرو، بررسی کنید که آیا وسیله نقلیه اخیراً خریداری شده شما تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر. همچنین به نظر می رسد که تمامی خودروهای مورد بحث در چهار ماهه اول سال 2022 تولید شده اند و مقصد نهایی آنها در ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس است.

این اولین بار نیست که BMW خودروهایی را تحویل می دهد که برخی از ویژگی های غیر ضروری را ندارند تا از تاخیر در حمل و نقل جلوگیری کند. پاییز گذشته، این شرکت ویژگی های صفحه نمایش لمسی را در برخی از وسایل نقلیه حذف کرد، همچنین به دلیل کمبود تراشه جهانی. و ب ام و به سختی تنها خودروسازی است که از این روش استفاده می کند. پاییز گذشته، تقریباً در همان زمانی که BMW با مشکل صفحه نمایش لمسی دست و پنجه نرم می کرد، تسلا تصمیم گرفت برخی از خودروها را بدون پورت USB ارسال کند. سپس، در اوایل سال جاری، فورد برخی از SUV های Explorer را بدون کنترل آب و هوای عقب ارسال کرد.

در مورد عدم پشتیبانی BMW Auto و CarPlay، ممکن است بدتر باشد. همانطور که Automotive News Europe اشاره می کند، زمانی که مرسدس بنز با معضل مشابهی مواجه شد، ترجیح داد تراشه های مورد نیاز را در برخی از وسایل نقلیه وارد نکند، در این مرحله مشتریان مجبور می شوند خودروهای خود را به کشتی بیاورند تا بعداً آنها را نصب کنند.

اشتراک گذاری