امروز:6 اردیبهشت 1403

تسلا از کارمند سابق خود به اتهام سرقت اسرار تجاری شکایت کرد

بلومبرگ روز جمعه گزارش داد تسلا از یک کارمند سابق که متهم به سرقت اسرار تجاری مرتبط با پروژه ابررایانه خود است، شکایت کرده است. بر اساس پرونده ای در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سن خوزه، الکساندر یاتسکوف، مهندس حرارتی در 2 مه پس از پیوستن به شرکت تنها چند ماه قبل، در ژانویه، استعفا داد. به گفته تسلا، یاتسکوف اعتراف کرد که اطلاعات محرمانه را به دستگاه های شخصی خود منتقل کرده و بعد از اینکه مقامات شرکت به ظن دزدی با او روبرو شدند، یک لپ تاپ “ساختگی” را تحویل داده است.

بلومبرگ گزارش می دهد که علاوه بر نقض قرارداد عدم افشای اطلاعات برای محافظت از اسرار تجاری، تسلا همچنین یاتسکوف را به ارائه نادرست تجربیات و مهارت های خود در رزومه خود متهم می کند. بلومبرگ همچنین می گوید که یاتسکوف از اظهار نظر خودداری کرده است.

تسلا گفت: “این موردی در مورد حفظ غیرقانونی اسرار تجاری توسط کارمندی است که در مدت کوتاهی در تسلا، سابقه دروغ گفتن و سپس دوباره دروغ گفتن را با ارائه یک دستگاه “ساختگی” برای تلاش برای پوشاندن ردپای خود نشان داده است.” بلومبرگ گزارش می دهد که در پرونده نوشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، حداقل از سال 2019 پروژه ابررایانه تسلا به نام “دوجو” را به اشتراک گذاشته است. تابستان گذشته، این شرکت سرانجام این پروژه را با جزئیات بیشتری توضیح داد و هدف خود را برای استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده های خودرو تعیین کرد. در یک تجربه رانندگی مستقل ایمن تر و دقیق تر. این رایانه که 1.8 اگزافلاپس عملکرد و 10 پتابایت فضای ذخیره سازی NVME با سرعت 1.6 ترابایت بر ثانیه ارائه می دهد، خود را با استفاده از ویدیوهای هشت دوربین داخل خودروهای تسلا که با سرعت 36 فریم در ثانیه کار می کنند، آموزش می دهد.

تسلا سال گذشته ادعا کرد که اگرچه این رویکرد حجم عظیمی از داده ها را تولید می کند، اما هنوز مقیاس پذیرتر از ساختن نقشه های با کیفیت بالا در سراسر جهان است. در آن زمان، تسلا نشان داد که این سیستم در مناطق کم جمعیتی که خودروها عمدتاً می‌توانند بدون وقفه رانندگی کنند، بسیار موفق عمل می‌کند. با این حال، این شرکت همچنین برخی از موفقیت‌های اولیه را در مناطق متراکم‌تر، از جمله توانایی Dojo در یادگیری انواع جدید هشدارهای ترافیکی، تشخیص برخورد عابر پیاده و استفاده نادرست از پدال (به‌جای ترمز زدن به گاز به طور تصادفی) تبلیغ کرد.

اشتراک گذاری