امروز:7 اردیبهشت 1403

مایکروسافت کدهای 3D Movie Maker را با درخواست یک کاربر در توییتر منبع باز کرد

مایکروسافت کد برنامه 27 ساله 3D Movie Maker را باز کرده است – و همه اینها به لطف کسی است که در توییتر سؤال کرده است. Foone که در پروفایل توییترش می‌گوید آنها یک «نکرومنسر سخت‌افزار و نرم‌افزار» هستند، از غول فناوری کد منبع برنامه را درخواست کرد تا بتوانند آن را گسترش داده و گسترش دهند. مایکروسافت موتور BRender را که روی آن کار می‌کند، ندارد، که به طور بالقوه مشکل ایجاد می‌کند، اما کسی که مالک آن است به Foone گفت که اگر بتواند نسخه‌ای از آن را پیدا کند، خوشحال خواهد شد که آن را منبع باز کند. خوشبختانه، شخصی یک کپی از موتور را نگه داشت و مایکروسافت توانست کد برنامه را به طور کامل منتشر کند.

3D Movie Maker که در سال 1995 منتشر شد، با قرار دادن شخصیت‌های کارتونی و لوازم جانبی در محیط‌های از پیش رندر شده، راهی آسان برای ساخت فیلم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به گفته PCGamer، درخواست کننده منبع باز شدن این برنامه قصد دارد این برنامه را به‌روزرسانی کند تا بتواند روی رایانه‌های شخصی مدرن اجرا شود و همچنین ویژگی‌هایی را برای سهولت اشتراک‌گذاری ویدیوهای حاصل اضافه کند. آنها به PCGamer گفتند: «انتظار دارم بسته به تعداد مشکلاتی که با آن مواجه می شوم، نسخه مدرن اولیه را در یک ماه تا چند ماه آینده دریافت کنم.

کد منبع اصلی پروژه اکنون در GitHub تحت مجوز MIT به عنوان منبع باز در دسترس است. همانطور که RockPaperShotgun اشاره می کند، موتور BRender این برنامه برای بازی هایی مانند Carmageddon 1 و 2 نیز استفاده می شد، بنابراین انتشار کد به طور بالقوه می تواند منجر به نسخه های به روز شده توسط طرفداران شود که می توانند راحت تر روی رایانه های مدرن اجرا شوند.

اشتراک گذاری