امروز:11 اردیبهشت 1403

نتفلیکس 42 میلیون دلار در مورد غرامت فیلمنامه نویس پرداخت می کند

نتفلیکس باید مبلغ هنگفتی را در دعوا بر سر دستمزد فیلمنامه نویس بپردازد. همانطور که ددلاین گزارش می دهد، انجمن نویسندگان آمریکا برنده یک حکم داوری شده است که نتفلیکس به 216 نویسنده فیلم های سینمایی 42 میلیون دلار اضافی پرداخت می کند. WGA همچنین به دنبال 13.5 میلیون دلار سود دیگر برای تأخیر در پرداخت است.

WGA نتفلیکس را متهم کرد که به «خودفروشی» کمک می کند تا از پرداخت هزینه نویسنده صرف نظر کند. طبق گفته انجمن، باقیمانده‌های اکران‌های تئاتری بر اساس درآمدهایی که در یک بازار معین به دست می‌آیند، پرداخت می‌شوند، و مجوزهایی مانند نتفلیکس (که هم تهیه‌کننده و هم توزیع‌کننده است) هزینه‌ها را بر اساس روابط متعارف‌تر می‌طلبد – یک فیلم سونی با مجوز نتفلیکس. مثلا. با این حال، طبق گزارش‌ها، نت‌فلیکس با انجمن کارگردانان آمریکا و انجمن بازیگران سینما (SAG-AFTRA) مذاکره کرده است که به آن اجازه می‌دهد باقیمانده فیلم‌های خودش را به قیمت «به‌طور قابل‌توجهی کمتر» از هزینه فیلم بپردازد.

WGA ادعا کرد که پیروزی قبلی بر فیلم جعبه پرنده ساندرا بولاک به این پیروزی کمک کرد. یک داور متوجه شد که نتفلیکس با استفاده از فرمولی مانند آن در جدیدترین اختلاف، به طور قابل توجهی دستمزد کمتری به یک فیلمنامه نویس پرداخت کرده است. مسئول به نتفلیکس گفت که 1.2 میلیون دلار به عنوان باقیمانده و بهره به نویسنده بپردازد.

ما از نتفلیکس نظر خواسته ایم. با این حال WGA از انتقاد خود خجالتی نبود. نت‌فلیکس را یکی از «بدترین نقض‌کننده‌ها» از توافق‌های اساسی این صنف برای باقی‌مانده‌ها توصیف می‌کند و داوری را به‌عنوان واکنشی علیه شرکت‌های رسانه‌ای که تلاش می‌کنند از طریق سرویس‌های استریم پرداخت‌ها را «کاهش دهند» می‌دانست. تعجب نکنید اگر نبردهایی از این دست در سراسر صنعت وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری