امروز:10 فروردین 1403

فیزیکدانی با عکسی از سوسیس چوریتسو طرفداران تلسکوپ فضایی جیمز وب را سر کار گذاشت

تلسکوپ فضایی جیمز وب با تصاویر گیرا از کهکشان های دوردست، تصورات جهانی را به تصویر کشیده است. همچنین اخیرا موضوع یک شوخی نه چندان جذاب بود. در 31 ژوئیه، اتین کلاین، مدیر کمیسیون انرژی‌های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه، تصویری را به اشتراک گذاشت که ادعا کرد JWST از پروکسیما قنطورس، نزدیک‌ترین ستاره شناخته‌شده به خورشید گرفته شده است.

کلاین به بیش از 91000 دنبال کننده خود در توییتر گفت: “این توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده است.” هزاران نفر این پست را به صورت رسمی دریافت کردند و بدون نظر آن را بازتوییت کردند.

چند روز بعد، کلاین اعتراف کرد که چیزی که به اشتراک گذاشته در واقع عکسی از تکه ای از chorizo ​​در پس زمینه سیاه بوده است. کلاین گفت: “با توجه به برخی نظرات، خود را موظف می دانم مشخص کنم که این توییت که تصویری از پروکسیما قنطورس را نشان می دهد یک شوخی بود.” تصاویر خاصی.”

کلاین متعاقباً بابت این شوخی عذرخواهی کرد و به شبکه خبری فرانسوی Le Point (از طریق Vice) گفت که او این تصویر را برای آگاه کردن مردم در مورد تهدید اخبار جعلی منتشر کرده است. او خاطرنشان کرد: «همچنین فکر می‌کنم که اگر نمی‌گفتم این عکس جیمز وب است، آنقدر موفق نبود. بعد از اینکه همه چیز گفته شد و انجام شد، کلاین تصویر اخیری که JWST از کهکشان Cartwheel گرفته است را به اشتراک گذاشت. این بار او به سرعت به دنبال کنندگان خود اطمینان داد که این عکس معتبر است.

اشتراک گذاری