امروز:10 فروردین 1403

ایلان ماسک مدیر عامل توییتر را به یک «بحث عمومی» درباره حساب‌های جعلی به چالش می‌کشد

تنها دو روز پس از متهم کردن این شرکت به کلاهبرداری، ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر پاراگ آگراوال را به یک بحث عمومی در مورد درصد ربات‌ها در پلتفرم خود به چالش کشید. ماسک در توییتی که رویترز مشاهده کرد، گفت: «اجازه دهید او به مردم ثابت کند که توییتر کمتر از 5 درصد کاربران روزانه جعلی یا هرزنامه دارد.

مدیر اجرایی تسلا و اسپیس ایکس پس از پاسخ به موضوعی در حمایت از پرونده حقوقی خود علیه شرکت، این چالش را مطرح کردند. او گفت: “اگر توییتر به سادگی روش خود را برای نمونه برداری از 100 حساب و چگونگی تایید واقعی بودن آنها ارائه دهد، معامله باید طبق شرایط اولیه پیش برود.”

ماسک سپس شروع به نظرسنجی از فالوورهای خود کرد و از آنها پرسید که آیا آنها معتقدند که حساب های جعلی کمتر از پنج درصد از کاربران روزانه توییتر را تشکیل می دهند. دو گزینه «بله» و «لمائو نه» هستند. با 66.6 درصد آرا تا زمان نگارش این مقاله، دومی در حال حاضر پیشتاز است. رای گیری یکشنبه پایان می یابد.

بعید است که این شیرین کاری باعث پاسخی از سوی توییتر شود. محاکمه این شرکت علیه ماسک از 17 اکتبر آغاز خواهد شد و ممکن است در عرض چند روز به پایان برسد. تیم حقوقی ماسک در شکایتی که این هفته ارائه کرد، گفت که تجزیه و تحلیل Botometer تعداد بسیار بیشتری از حساب‌های جعلی را نسبت به کمتر از پنج درصدی که توسط توییتر ادعا شده بود، نشان داد. این شرکت به سرعت پاسخ داد و اظهارات ماسک را “در واقع نادرست، از نظر قانونی ناکافی و از نظر تجاری نامربوط” خواند.

اشتراک گذاری