امروز:11 اردیبهشت 1403

محققان عنکبوت های مرده را به ماشین های پنجه ای تبدیل کردند

در حالی که دیده‌ایم دانشمندان راه‌های جدیدی را برای استفاده از حشرات پس از مردن پیدا کرده‌اند، تصور اینکه گروهی از محققان کار تیمی از دانشگاه رایس را که عنکبوت‌های گرگ بی‌جان را به گیره‌های «نکروباتیک» تبدیل کرده بودند، در راس کار قرار بگیرند، دشوار است. بله، درست خواندید – و نه، شما تنها کسی نیستید که دچار خارش فانتومی ناگهانی شده اید.

چگونه به اینجا رسیدیم؟ خب خوشحالم که پرسیدی بیایید با یک درس آناتومی شروع کنیم. برخلاف انسان ها، عنکبوت ها دارای جفت ماهیچه های متضاد برای حرکت دادن اندام های خود نیستند. در عوض، آنها به فشار خون و عضلات خم کننده تکیه می کنند که به پاهایشان اجازه می دهد به سمت داخل خم شوند. یک محفظه در سر آنها منقبض می شود تا خون را به بیرون بفرستد و این فشار هیدرولیک به عنکبوت اجازه می دهد تا پاهای خود را دراز کند. به همین دلیل است که عنکبوتیان هنگام مرگ خم می شوند. قلب آنها از تپش باز می ایستد و توانایی تحت فشار قرار دادن بدن خود را از دست می دهند.

اتفاقاً، دیدن یک عنکبوت مرده، برای تیمی از دانشگاه رایس الهام بخش بود تا امکان استفاده از آن را به‌عنوان گیره شروع کنند، و آنها از سال 2019 روی این پروژه کار می‌کنند. «این منطقه از رباتیک نرم بسیار سرگرم‌کننده است زیرا دانیل پرستون، استادیار مهندسی می‌گوید: «ما می‌توانیم از انواع محرک‌ها و مواد استفاده نشده استفاده کنیم. «عنکبوت در این خط تحقیق قرار می گیرد. این چیزی است که قبلاً استفاده نشده است اما پتانسیل زیادی دارد.”

زمانی که تیم پروفسور پرستون فهمیدند عنکبوت‌ها چگونه پاهای خود را حرکت می‌دهند، تبدیل آن‌ها به روبات‌هایی که می‌توانند بیشتر از وزن بدن خود بلند کنند، ساده بود. این روش شامل ضربه زدن به یک سوزن به محفظه پروزوما عنکبوتیه و محکم کردن آن با چسب ابری بود. یک سرنگ دستی یا تجهیزات آزمایشگاهی متصل به انتهای دیگر به محققان این امکان را داد تا مقدار کمی هوا را به حفره برسانند که به نوبه خود باعث می‌شود عنکبوت مرده فوراً پاهای خود را دراز کند. مکانیسم حاصل برای حدود 1000 چرخه باز و بسته مناسب بود.

به گفته پرستون، موارد استفاده بالقوه شامل مونتاژ میکروالکترونیک و گرفتن حشرات است. همانطور که TechCrunch اشاره می کند، تصور اینکه کسی عنکبوت گرگ نکروبوتیک را در مقیاس بزرگ بفروشد سخت است. اما اگر هیچ چیز دیگری از پروژه بیرون نیامد، حداقل می دانید که عنکبوت ها چگونه اندام خود را حرکت می دهند. دفعه بعد که مرده ای را دیدید، می توانید این واقعیت جالب را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده بگویید. می دانم که خواهم کرد.

اشتراک گذاری