امروز:1 اردیبهشت 1403

Blue Origin خرابی موشک NS-23 تابستان گذشته را روی یک نازل موتور معیوب پین می کند

Blue Origin اکنون توضیحی برای خرابی بوستر که باعث کوتاهی پرواز نیو شپرد در سپتامبر گذشته شد، دارد. شرکت جف بزوس تشخیص داده است که “شکست ساختاری حرارتی” در نازل موتور موشک NS-23 مقصر بوده است. دمای عملیاتی نازل به دنبال تغییرات طراحی سیستم خنک کننده، بالاتر از حد انتظار افزایش یافت و خستگی ایجاد کرد که نیروی رانش را ناهماهنگ کرد و سیستم فرار کپسول خدمه را فعال کرد.

مهندسان در حال حاضر “اقدامات اصلاحی” را انجام می دهند که شامل طراحی مجدد محفظه احتراق و شرایط عملیاتی می شود. Blue Origin همچنین طراحی نازل را برای بهبود یکپارچگی ساختاری آن تغییر داده است. Blue Origin می گوید کپسول آسیب ندیده و دوباره پرواز خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید امیدوار است به زودی پروازها را از سر بگیرد، اما تاریخ دقیقی ارائه نکرده است. در نظر دارد با پرواز مجدد محموله تحقیقاتی از ماموریت متوقف شده، عملیات را از سر بگیرد. اداره هوانوردی فدرال قبل از اینکه Blue Origin بتواند به جلو حرکت کند، باید یافته های حادثه را بپذیرد.

فشار زیادی روی Blue Origin برای رسیدگی به این مسائل وجود دارد. این شرکت اخیراً قراردادی با ناسا برای پرواز یک مأموریت علمی به مریخ با استفاده از موشک نیو گلن که هنوز پرتاب نشده است، به دست آورده است و برای توافق برای فرودگر ماه تلاش کرده است. هر چه بلو اوریجین زودتر ثابت کند که موشک هایش قابل اعتماد هستند، زودتر می تواند مشتریانی از جمله دولت ها و گردشگران فضایی را تضمین کند.

اشتراک گذاری