امروز:8 اردیبهشت 1403

فرانسه TikTok (و Candy Crush) را از تلفن های دولتی ممنوع می کند

دیدن اینکه کشور دیگری TikTok را از تلفن های دولتی ممنوع می کند، شوکه کننده نیست، اما فرانسه این محدودیت ها را یک قدم فراتر می گذارد. لوموند گزارش می دهد که دولت فرانسه برنامه های «تفریحی» مانند TikTok، Twitter، Netflix و حتی Candy Crush را از دستگاه های کارمندان عمومی ممنوع می کند. به گفته دفتر استانیسلاس گوئرینی، وزیر خدمات عمومی، این اپلیکیشن‌ها خطرات امنیت سایبری را نشان می‌دهند که می‌تواند داده‌ها را هم برای کارمندان و هم برای دولت به خطر بیاندازد.

دولت لیست دقیقی از برنامه های ممنوعه ارائه نکرده است. با این حال، گورینی گفت که می‌تواند استثناهایی برای ارتباط ضروری وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، این مانع از ارسال محتوا توسط تیم رسانه های اجتماعی نمی شود. دفتر Guerini می گوید که این ممنوعیت بلافاصله اعمال می شود، اما مجازات برای سرپیچی از این قانون می تواند در “سطح مدیریتی” تصمیم گیری شود. این رویکرد بر دستگاه های شخصی تأثیر نمی گذارد.

این سرکوب پس از آن صورت می گیرد که دولت فدرال ایالات متحده، ده ها ایالت، کانادا، کمیسیون اروپا و بریتانیا تیک تاک را در دستگاه های کارگران خود ممنوع کرده اند. در آن موارد، منطق مشابه بوده است: مقامات نگران هستند که دولت چین بتواند داده‌های مربوط به افراد مهم را جمع‌آوری کند، تبلیغات پخش کند و ByteDance (شرکت مادر TikTok) را مجبور به ارائه اطلاعات حساس کند.

TikTok بارها همکاری با دولت چین را رد کرده است. دیروز، شو چو، مدیر عامل شرکت، در اظهاراتی در برابر کمیته مجلس نمایندگان گفت که ByteDance “عامل چین نیست” و تا زمانی که پروژه مهاجرت اواخر امسال به پایان برسد، اطلاعات کاربران آمریکایی برای کارکنان کشورهای دیگر قابل دسترسی نخواهد بود.

اشتراک گذاری