امروز:7 اردیبهشت 1403

ماهواره علمی 38 ساله ناسا به سلامت به زمین سقوط کرد

ماهواره مرده 38 ساله ناسا بدون حادثه به زمین بازگشت. وزارت دفاع تأیید کرده است که ماهواره بودجه تشعشع زمین (ERBS) در ساعت 11:04 بعد از ظهر شرقی 8 ژانویه به جو سواحل آلاسکا بازگشت. به گزارش آسوشیتدپرس، گزارشی از خسارت یا تلفات جانی در دست نیست. وقتی ناسا گفت که احتمال آسیب دیدگی 1 در 9400 وجود دارد، تعجب آور نیست، اما زمانی که مقامات گفتند احتمال زنده ماندن برخی از قسمت ها از سقوط وجود دارد، قابل توجه است.

ERBS زندگی داستانی داشت. در سال 1984 به شاتل فضایی چلنجر سفر کرد و فضانورد زن پیشگام سالی راید آن را با استفاده از روباتیک Canadarm در مدار قرار داد. همکار خدمه کاترین سالیوان اولین راهپیمایی فضایی توسط یک زن آمریکایی را در آن ماموریت انجام داد. انتظار می رفت این ماهواره تنها به مدت دو سال داده های ازن را جمع آوری کند، اما تنها در سال 2005 – بیش از دو دهه بعد – بازنشسته شد. این وسیله نقلیه به دانشمندان کمک کرد تا بفهمند زمین چگونه انرژی خورشیدی را جذب و تابش می کند.


ممکن است در دهه های آینده شاهد سقوط تجهیزات باستانی زیادی به زمین نباشید. FCC اخیراً یک سقف پنج ساله برای بهره برداری از ماهواره های داخلی که در مدارهای زمین ثابت نیستند پیشنهاد کرده است. دستورالعمل‌های فعلی حاکی از خروج از مدار در 25 سال است. در حالی که ممکن است برای موارد استثنایی معافیت هایی وجود داشته باشد، ماهواره های آینده مانند ERBS (که در یک مدار همزمان غیر خورشیدی قرار داشتند) ممکن است مدت ها قبل از اینکه به زباله های فضایی تبدیل شوند، خم شوند.

همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.
من

اشتراک گذاری