امروز:1 اردیبهشت 1403

YouTube از اول فوریه شروع به تقسیم درآمد تبلیغات با سازندگان Shorts خواهد کرد

برنامه اشتراک درآمد مورد انتظار YouTube برای سازندگان Shorts تقریباً آماده است. از امروز، این شرکت در حال ارائه یک توافقنامه جدید Partner Program قبل از 1 فوریه است، زمانی که سازندگان می‌توانند از طریق بازدیدهای Shorts خود درآمد سهم آگهی کسب کنند. سازندگان تا 10 ژوئیه فرصت دارند شرایط جدید YouTube Partner Program را بپذیرند. به عنوان بخشی از این تغییر، این شرکت در حال معرفی «ماژول‌های کسب درآمد» جدید است تا به سازندگان انعطاف‌پذیری بیشتری در مورد نحوه کسب درآمد در یوتیوب بدهد — اگرچه شرکت توصیه می‌کند همه آن‌ها را بپذیرید تا پتانسیل درآمد کامل خود را در این پلتفرم باز کنید. همانطور که قبلاً اعلام شده بود، سازندگانی که حداقل 1000 مشترک داشته باشند و بیش از 10 میلیون بازدید از Shorts در یک دوره 90 روزه داشته باشند، می توانند برای برنامه Partner درخواست دهند. آنها باید «ماژول درآمدزایی کوتاه» جدید را بپذیرند.

با رونمایی از اشتراک درآمد Shorts، YouTube خاطرنشان می‌کند که سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری سازنده آن از بین می‌رود. با این حال، این شرکت انتظار دارد اکثر دریافت کنندگان وجوه از طریق تقسیم درآمد بیشتر از درآمد حاصل از صندوق درآمد کسب کنند. فرمولی که YouTube برای تعیین میزان درآمد هر سازنده برای Shorts خود ابداع کرده است، به دلیل دخالت دادن مجوز موسیقی، پیچیده است. همانطور که کاربران YouTube Shorts را تماشا می کنند، این شرکت تبلیغات بین کلیپ ها را در Shorts Feed نمایش می دهد. یوتیوب می گوید پول تولید شده توسط این تبلیغات صرف پرداخت به شرکت های صدور مجوز موسیقی و سازندگان از طریق یک استخر مشترک می شود که این شرکت در پایان هر ماه تقسیم می کند. اینکه چه مقدار پول در نهایت به گروه سازندگان می‌رسد به تعداد آهنگ‌هایی که سازندگان در Shorts خود نشان می‌دهند بستگی دارد. اگر کلیپی را بدون موسیقی آپلود کنید، تمام درآمد مربوط به آن ویدیو به گروه سازندگان خواهد رفت. برعکس، وقتی صحبت از یک Short با یک آهنگ به میان می‌آید، یک سوم درآمد مربوط به آن صرف پرداخت برای مجوز می‌شود. در یک Short با دو آهنگ، دو سوم به سمت صدور مجوز می رود.

هنگامی که همه اینها حل شد، YouTube نحوه توزیع سرمایه سازندگان را تعیین خواهد کرد. این شرکت بودجه را بر اساس سهم سازنده از کل بازدیدهای Shorts انجام خواهد داد. بنابراین، فرض کنید که ویدیوهای شما 5 درصد از کل بازدیدهای واجد شرایط Shorts در کشور شما را برای ماه فوریه به خود اختصاص داده است، خواه از موسیقی مجاز در Shorts خود استفاده کرده باشید یا نه، 5 درصد از پول موجود در صندوق را دریافت خواهید کرد. سپس یوتیوب 55 درصد از درآمد خود را کاهش می دهد و 45 درصد از آنچه باقی مانده را برای شما باقی می گذارد. اگر کمک شما به Creator Pool یک ماه 1000 دلار بود، پس از گفتن و انجام همه چیز، 450 دلار دریافت خواهید کرد.

اشتراک گذاری