امروز:9 فروردین 1403

کپسول Uncrewed Blue Origin پس از شکست موشک نیو شپرد به سلامت فرود آمد

پرواز اخیر NS-23 شرکت Blue Origin طبق برنامه پیش نرفت. صبح روز دوشنبه، این شرکت فضایی خصوصی پس از اینکه یکی از موشک‌های نیو شپردش دچار «شکست تقویت‌کننده» نامشخصی شد، مجبور شد مأموریت بدون خدمه را متوقف کند. این مشکل حدود یک دقیقه پس از بلند شدن پرواز از سایت پرتاب Blue Origin در غرب تگزاس در ساعت 10:26 صبح به وقت شرقی رخ داد. در ویدیویی که این شرکت در توییتر به اشتراک گذاشته است، می توانید کل ماجرا را مشاهده کنید.

یکی از مفسران در جریان پخش زنده NS-23 گفت: «به نظر می‌رسد که ما با پرواز امروز یک ناهنجاری را تجربه کرده‌ایم. وی گفت: “این غیر برنامه ریزی شده بود و ما هنوز هیچ جزئیاتی نداریم. اما کپسول خدمه ما توانست با موفقیت فرار کند، ما پیشرفت آن را از طریق فرود دنبال خواهیم کرد. همانطور که می بینید، دروگ ها مستقر شده اند و در مرحله بعد، شبکه اصلی خارج می شود.»

این کپسول حامل تجهیزات تحقیقاتی با بودجه ناسا بود. “بیهوده است که در مورد آنچه در این مرحله اتفاق افتاده است، حدس بزنیم. اریک برگر، سردبیر ارشد فضایی در Ars Technica، در توییتی نوشت که حتی شرکت هم علت آن را نمی‌داند، و در پست جداگانه‌ای اضافه کرد که اگر فضاپیما سرنشین دار بود، خدمه «لرزشی جدی احساس می‌کردند، اما ایمن بودند».

تا زمانی که Blue Origin این حادثه را بررسی نکند و اداره هوانوردی فدرال یافته های شرکت را امضا نکند، Blue Shepard نمی تواند دوباره پرواز کند.

اشتراک گذاری