امروز:4 اردیبهشت 1403

iOS 16 اکنون در دسترس عموم است

انتظار به پایان رسید. اپل iOS 16 را برای عموم منتشر کرد. می توانید آخرین نسخه سیستم عامل موبایل این شرکت را با باز کردن برنامه تنظیمات در آیفون خود و ضربه زدن روی “General” و سپس “Software” و سپس “Update” دانلود کنید. این نرم افزار در آیفون 8 به بعد موجود است.

موضوع iOS 16 شخصی سازی است. اپل صفحه قفل آیفون را دوباره طراحی کرد تا کنترل بیشتری بر رابط کاربری به شما بدهد. اکنون می‌توانید تایپ‌فیس و رنگ تأکیدی ساعت و تاریخ روی صفحه را تغییر دهید تا با کاغذ دیواری‌تان مطابقت بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، می‌توانید ویجت‌ها را به صفحه اصلی خود اضافه کنید و اطلاعاتی که در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند را تغییر دهید. اکنون امکان ایجاد چندین صفحه قفل و گره زدن آنها به حالت های فوکوس خاص نیز وجود دارد. تکمیل کننده این تغییرات، اعلان‌های بازطراحی‌شده‌ای هستند که از ویژگی‌ای به نام Live Activities پشتیبانی می‌کنند که ردیابی مواردی مانند امتیازات و سواری‌های Uber را آسان‌تر می‌کند.

از دیگر ویژگی های قابل توجه جدید می توان به امکان ویرایش و عدم ارسال پیام ها در iMessage اشاره کرد. همچنین می‌توانید متون را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنید تا به شما یادآوری شود که بعداً آنها را بخوانید. در iPhone XS و نسخه‌های جدیدتر، می‌توانید از برنامه Photos برای کپی کردن یک شی از یک تصویر و چسباندن آن در جای دیگری بدون پس‌زمینه استفاده کنید. اپل همچنین برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی به اعتبار آنلاین شما، پشتیبانی از کلیدهای عبور اضافه کرده است. کلیدهای عبور با محصولات غیر اپل کار می کنند و از طریق iCloud Keychain شما در دسترس هستند.

نکته‌ای که در مورد به‌روزرسانی امروز باید به آن توجه کرد این است که iPadOS 16 در تاریخ دیگری عرضه می‌شود تا به اپل زمان بیشتری برای اصلاح ویژگی Stage Manager نرم‌افزار بدهد.

اشتراک گذاری