امروز:31 فروردین 1403

ناسا سه شرکت را برای توسعه سیستم های انرژی هسته ای ماه انتخاب کرد

ناسا و وزارت انرژی با سه شرکتی که در حال طراحی مفاهیمی برای رساندن انرژی هسته‌ای به ماه هستند، قرارداد بسته‌اند. این آژانس‌ها به لاکهید مارتین، وستینگهاوس و IX به هر کدام حدود 5 میلیون دلار برای تأمین بودجه طراحی یک سیستم قدرت سطحی شکافت، ایده‌ای که ناسا حداقل 14 سال است روی آن کار کرده است، جایزه می‌دهند.

این سه شرکت وظیفه توسعه یک سیستم قدرت شکافت 40 کیلوواتی را دارند که می تواند حداقل 10 سال در سطح ماه کار کند. ناسا امیدوار است تا پایان این دهه این سیستم را روی ماه آزمایش کند. اگر این نمایش موفقیت آمیز باشد، می تواند به انرژی هسته ای منجر شود که به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، ماموریت های طولانی مدت در ماه و مریخ را تامین می کند. جیم رویتر، معاون مدیر اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا در بیانیه‌ای گفت: «توسعه این طرح‌های اولیه به ما کمک می‌کند تا زمینه را برای تقویت حضور طولانی‌مدت انسان در جهان‌های دیگر فراهم کنیم».
تبلیغات

طبق قراردادهای 12 ماهه، لاکهید مارتین با BWXT و Creare همکاری خواهد کرد. Westinghouse با Aerojet Rocketdyne همکاری خواهد کرد، در حالی که IX (یک سرمایه گذاری مشترک از Intuitive Machines و X-Energy) با Maxar و Boeing در یک پیشنهاد همکاری خواهد کرد.

لاکهید مارتین یکی از سه شرکتی بود که سال گذشته توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون برای توسعه فضاپیماهای هسته‌ای انتخاب شد. وزارت دفاع همچنین به دنبال سامانه های پیشران هسته ای برای فضاپیماها بوده است.

اشتراک گذاری