امروز:8 اردیبهشت 1403

گوگل نیوز باز طراحی شد : تاکید بر اخبار محلی

Google News امسال 20 ساله شد و در حال طراحی مجدد بزرگی است که نشان دهنده تغییر اولویت ها در روزنامه نگاری است. بازسازی دسکتاپ News که به تازگی راه اندازی شده است، اکنون توجه به داستان های مهم را در اولویت قرار داده است. علاوه بر داستان‌های برتر و انتخاب‌های شخصی‌شده، تمرکز ویژه‌ای روی اخبار محلی وجود دارد. آن بخش در نهایت در بالای صفحه قرار دارد و در صورتی که پوشش یک شهر کافی نباشد، می توانید چندین مکان را اضافه کنید.

این شرکت همچنین بررسی واقعیت خود را تقویت می کند. Google News اکنون ادعای اصلی را در کنار یک عنوان، همراه با بررسی واقعیت (از منابع مستقل) نشان می‌دهد که نشان می‌دهد آیا ادعا درست است یا خیر. شما به موضوعاتی که Google انتخاب می کند نیز قفل نیستید. روی دکمه “سفارشی کردن” در موضوعات شما (تصویر زیر) کلیک کنید و می توانید موضوعات را اضافه، حذف یا تغییر دهید تا با سلیقه خود مطابقت داشته باشد.

سایت بازسازی شده همچنین نشان دهنده بازگشت رسمی Google News به اسپانیا است. گوگل پیشنهادات محلی را در دسامبر 2014 پیش از تصویب قانونی که ناشران را ملزم به پرداخت پول برای استفاده از محتوای آنها، از جمله سرفصل ها می کرد، کنار گذاشت. با این حال، ائتلاف روزنامه‌ای از Google برای بازیابی News فشار آورد، و گوگل در نوامبر گذشته برنامه‌های خود را برای احیای مجدد به دنبال فرمان سلطنتی اعلام کرد که به Google اجازه می‌دهد به جای پرداخت همه هزینه‌ها، با ناشران فردی (همگام با دستورالعمل اروپایی حق نسخه‌برداری اتحادیه اروپا) درباره مجوزها مذاکره کند.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا طراحی مجدد موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. اگرچه به اخبار محلی اولویت بسیار بالاتری نسبت به گذشته می دهد (قبلاً برای دیدن آن مجبور بودید چندین بخش را مرور کنید). و به زبان ساده، چیدمان جدید به تاخیر افتاده است – ظاهر تمیزتر و مدرن‌تر آسان‌تر هضم می‌شود. در تئوری، این می‌تواند افراد بیشتری را به استفاده از هاب Google به جای بازدید از رسانه‌های خاص یا تکیه بر برنامه‌های اختصاصی مانند Apple News وادار کند.

اشتراک گذاری