امروز:31 فروردین 1403

FAA مجوز SpaceX را برای آزمایش پرواز مداری استارشیپ صادر کرد

اداره هوانوردی فدرال تاییدیه نهایی نظارتی اسپیس ایکس را برای انجام اولین آزمایش پرواز مداری Starship داده است. به گفته Ars Technica، FAA در اواخر بعد از ظهر جمعه مجوز پرتاب موشک نسل بعدی خود را از جنوب تگزاس به این شرکت صادر کرد. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از یک فرآیند ارزیابی مجوز جامع، FAA تشخیص داد که SpaceX تمام الزامات ایمنی، زیست‌محیطی، سیاست‌گذاری، محموله، ادغام فضای هوایی و مسئولیت‌های مالی را برآورده می‌کند.» “مجوز به مدت پنج سال معتبر است.”

از روز جمعه، اسپیس‌ایکس اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا آزمایشی را که مدت‌ها در انتظارش بود، در صبح روز دوشنبه انجام دهد و پنجره پرتاب در ساعت 7 صبح به وقت محلی باز شود. به گفته اریک برگر از Ars Technica، پیش‌بینی برای پرتاب روز دوشنبه ایده‌آل به نظر می‌رسد، همراه با بادهای معتدل و آسمان صاف. اگر اسپیس ایکس آزمایش را لغو کند، این شرکت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فرصت‌های پشتیبان در دسترس خواهد داشت.

رسیدن به این نقطه راه طولانی برای SpaceX بوده است. علاوه بر تمام موانع فنی که باید بر آن غلبه می کرد، FAA تأسیسات بوکا چیکا این شرکت را در یک ارزیابی جامع زیست محیطی قرار داد. محل پرتاب در نزدیکی خلیج مکزیک، توسط تالاب هایی احاطه شده است که صدها هزار پرنده ساحلی را در خود جای داده است. ژوئن گذشته، FAA فهرستی از 75 اقدامی را که باید برای محافظت از حیات وحش محلی اطراف تأسیسات انجام می داد، به SpaceX ارائه کرد. با توجه به مواردی که در راه نیستند، اکنون تنها چیزی که شرکت باید در مورد آن نگران باشد، مشکلات فنی باقی مانده است که Starship را تحت تأثیر قرار می دهد.

اشتراک گذاری