امروز:6 اردیبهشت 1403

اکتشاف جدید مریخ نورد ناسا :سرعت صدا در مریخ اهسته تر از سرعت صدا در زمین است

از زمان فرود روی مریخ بیش از یک سال پیش، مریخ‌نورد Perseverance ناسا از میکروفون‌های خود برای ضبط صداهای سیاره سرخ، از جمله بادهای تند آن و زمزمه های در جو استفاده کرده است. و اکنون این ضبط‌ها به دانشمندان کمک کرده است تا دریابند که صدا در مریخ متفاوت از زمین حرکت می‌کند.
در مطالعه‌ای که روز جمعه در ژورنال نیچر منتشر شد، محققان گفتند که آنها مشخص کرده‌اند که جو نازک دی‌اکسید کربن سیاره سرخ باعث می‌شود صدا در مریخ آهسته‌تر حرکت کند و گام صدا بر سرعت آن تأثیر بیشتری می‌گذارد. روی زمین، صدا معمولاً با سرعت 767 مایل در ساعت حرکت می کند. اما در مریخ، دانشمندان تعیین کردند که سرعت حرکت با سرعت پایین تقریباً 537 مایل در ساعت است، در حالی که صدای با سرعت بالا با سرعت حدود 559 مایل در ساعت است.

اگر از مریخ دیدن می کردید، به این معنی است که کمی زودتر صداهای بلند را می شنیدید. سیلوستر موریس، “روی زمین، صداهای ارکستر با همان سرعت به شما می رسد، خواه کم باشد یا زیاد. اما تصور کنید در مریخ، اگر کمی از صحنه فاصله داشته باشید، تاخیر زیادی رخ خواهد داد.” نویسنده ارشد این مطالعه به خبرگزاری فرانسه گفت.

صداها همچنین به دلیل اتمسفر نازک سیاره، فاصله کوتاه تری دارند. در زمین، آنها در حدود 213 فوت فرو می روند، در حالی که در مریخ صداها تنها پس از 13 فوت شروع به تزلزل می کنند. این چیزی است که مکالمه با فردی را که تنها 16 فوت از شما فاصله دارد دشوار می کند. اگر می خواهید بشنوید که صداهایی مانند پرندگان و امواج اقیانوس در مریخ چگونه به صدا در می آیند، ناسا ضبط هایی را گردآوری کرده است که نشان می دهد جو مریخ مانند چقدر درک ما از جهان را تغییر می دهد.

اشتراک گذاری