امروز:5 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را خریده است

بر اساس گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که توسط CNBC مشاهده شد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، اکنون پس از خرید 2.89 میلیارد دلار سهام، مالک 9.2 درصد از توئیتر است. این خرید به دنبال انتقاد اخیر ماسک در مورد سیاست های آزادی بیان این سایت رسانه های اجتماعی صورت می گیرد. او هفته گذشته در توییتی نوشت: «با توجه به اینکه توییتر به عنوان میدان عمومی شهر عمل می‌کند، عدم پایبندی به اصول آزادی بیان اساساً دموکراسی را تضعیف می‌کند».

ماسک یک کاربر پرکار توییتر است و بیش از 80 میلیون دنبال کننده دارد، اما این پلتفرم برای او دردسرهایی نیز به همراه داشته است. از همه مشهورتر، در سال 2018 او در توییتی نوشت که برای خصوصی کردن تسلا با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم، “تامین مالی تامین شده است” و یک دعوای SEC را آغاز کرد که برای او 20 میلیون دلار هزینه داشت و برای او به عنوان رئیس هیئت مدیره هزینه کرد. ماسک اخیراً این توافق را به چالش کشید و گفت که SEC از اختیارات خود فراتر رفته است. او از یک قاضی فدرال می‌خواهد تا توافق خود را که مستلزم بررسی برخی توییت‌ها توسط یک وکیل است، فسخ کند.

همراه با این نظر، ماسک هفته گذشته یک نظرسنجی توییتری با این سوال راه اندازی کرد که “آیا معتقدید توییتر به شدت به این اصل [آزادی بیان] پایبند است؟” او همچنین درباره ایده راه‌اندازی پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خودش فکر کرد و گفت که در حال فکر کردن به آن است.

ماسک در یک توئیت بعدی گفت که “پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود” و ظاهراً این پیش بینی اکنون به حقیقت پیوسته است. سهام او در توییتر هنوز منفعل است، اما او می تواند تا حدودی سهم خود را افزایش دهد. دن ایوز تحلیلگر به CNBC گفت: “این در نهایت می تواند منجر به خرید شود.” طبق گزارش CNBC، سهام توییتر در معاملات قبل از بازار بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری