امروز:8 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک، بزرگترین سهامدار توییتر، از کاربران پرسید که آیا دکمه ویرایش را می‌خواهند یا خیر

ایلان ماسک که اخیراً به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شده است، نظرسنجی را در وب سایت منتشر کرده و از کاربران می پرسد که آیا دکمه ویرایش را می خواهند یا خیر. گزینه‌های او اشتباه املایی «yse» و «on» است، که ممکن است باعث شود فکر کنید که همه چیز شوخی است تا زمانی که ببینید نظرسنجی توسط پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر بازنشر شده است. آگراوال با اشاره به اینکه این نظرسنجی می تواند به یک دکمه ویرایش واقعی در شبکه اجتماعی منجر شود، نوشت: “پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا با دقت رای دهید.”


بسیاری از کاربران توییتر در طول سال‌ها درخواست دکمه ویرایش کرده‌اند، اما این وب‌سایت به شدت در برابر این درخواست‌ها مقاومت نشان داده است. جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق توییتر، در یک پرسش و پاسخ ویدئویی با Wired در سال 2020 گفت که وب سایت “احتمالاً هرگز” دکمه ویرایش اضافه نخواهد کرد. او توضیح داد که این شبکه اجتماعی به عنوان یک سرویس پیامک شروع به کار کرد و پس از ارسال پیامک نمی توانید آن را پس بگیرید. توئیتر ظاهراً می‌خواست این حس و حال را حفظ کند.

ماسک، که پیش از خرید 9.2 درصد از شبکه اجتماعی، یک توییتر پرکار بوده است، ممکن است به عنوان کاتالیزوری برای شرکت برای تغییر این دیدگاه عمل کند. تا لحظه نگارش این خبر، 74.7 درصد از 1,439,779 حساب کاربری شرکت کننده در نظرسنجی به دکمه ویرایش رای “yse” دادند. اینکه آیا توییتر در صورت برنده شدن «yse» فوراً روی این ویژگی شروع به کار خواهد کرد یا خیر، باید دید. یعنی اگر هنوز توسعه آن را شروع نکرده است – حساب رسمی توییتر اخیراً پست کرده است که شرکت “روی دکمه ویرایش کار می کند” اما این در روز اول آوریل بود.

همچنین مشخص نیست که چگونه یک دکمه ویرایش در توییتر کار می کند، جایی که بازنشر محتوای دیگران به طور گسترده ای انجام می شود. اگر شخصی که پست اصلی را توییت کرده است آن را ویرایش کند، آیا محتوای بازتوییت شده نیز تغییر را منعکس می کند؟ و آیا دکمه ویرایش برای یک توییت به طور نامحدود یا فقط برای مدت کوتاهی در دسترس خواهد بود؟ دورسی در طول مصاحبه Wired گفت که توییتر قبلاً در نظر گرفته بود که به کاربران یک پنجره 30 تا 60 ثانیه ای برای تصحیح چیزی بدهد که زمان کافی برای ویرایش اشتباهات املایی و سایر تغییرات جزئی خواهد بود.

اشتراک گذاری