امروز:9 فروردین 1403

پرتاب موفق موشک Progress 60 به سمت ایستگاه فضایی توسط روسیه

پس از ارسال ناموفق محموله مورد نیاز ایستگاه فضایی توسط موشک فالکون آمریکا، روسیه انجام این کار را بر عهده گرفت. اخیرا مشکلات زیادی سر راه ارسال محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی قرار گرفته بودند، مشکلاتی از قبیل انفجار موشک حامل محموله و یا خروج یکی دیگر از محموله‌ها از مدار، ولی حالا روسیه توانسته این کار را با موفقیت انجام دهد.

ایستگاه بین‌المللی فضایی از وجود اختلافات بین آمریکا و روسیه بر سر مسائل اوکراین تا کنون بسیار متضرر شده است، البته بازنشستگی شاتل‌ها نیز بر شدت این خسارات افزوده است.

اسپیس ایکس وظیفه‌ی ارسال محموله‌های آمریکا به ایستگاه فضایی را بر عهده گرفته بود ولی موفقیت‌های پیشین این کمپانی نتوانست به او کمک کند و موشک فالکون این کمپانی لحظه‌ی پرتاب منفجر شد و همین باعث شد که روس‌ها خود دست به کار شوند و امروز صبح ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح موشک Progress 60 را به همراه سه تن مواد غذایی و سوخت و سایر لوازم و تجهیزات مورد نیاز، به مقصد ایستگاه فضایی با موفقیت پرتاب کردند و قرار است که این موشک تا ساعت ۱۱ روز یکشنبه به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود و محموله خود را تحویل دهد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.