امروز:9 فروردین 1403

Discovery+ به عنوان یک پلتفرم استریم مستقل باقی خواهد ماند

طی چند ماه گذشته، برادران وارنر دیسکاوری (WBD) در تلاش بوده است تا HBO Max و Discovery+ را با هم در یک سرویس استریم غول پیکر، که انتظار می‌رود در بهار امسال عرضه شود، ایجاد کند. با این حال، به نظر می رسد که شرکت استراتژی خود را تجدید نظر کرده است، زیرا Discovery+ به عنوان یک پلت فرم مستقل باقی مانده است.

جف کاسون، سخنگوی WBD به Engadget گفت: «برنامه ما برای پلتفرم پیشرفته که محتوای HBO Max و Discovery+ را گرد هم می‌آورد، بدون تغییر باقی می‌ماند. علاوه بر این، ما تصمیم گرفته‌ایم که عرضه ارزان‌تر Discovery+ را در بازار ایالات متحده حفظ کنیم.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، که اولین بار این خبر را گزارش کرد، مدیران نگران بودند که تعداد قابل توجهی از 20 میلیون مشترک کنونی Discovery+ تمایلی به پرداخت هزینه بالاتر برای سرویسی که محتوای HBO Max را دارد، نداشته باشند. به نظر نمی رسد که برنامه ای برای حفظ HBO Max به عنوان یک برنامه مستقل نیز وجود داشته باشد. به این ترتیب، افرادی که می‌خواهند برنامه‌هایی مانند The Last of Us و Succession را بدون اشتراک کابلی تماشا کنند، ممکن است نیاز داشته باشند برای سرویسی که محتوای HBO Max و بیشتر پیشنهادات Discovery+ را ترکیب می‌کند، هزینه بیشتری بپردازند.

Discovery+ ماهانه 5 دلار با تبلیغات یا 7 دلار برای ارائه بدون تبلیغات هزینه دارد، در حالی که نسخه پشتیبانی شده از تبلیغات HBO Max 10 دلار در ماه (یا 16 دلار بدون تبلیغات) هزینه دارد. انتظار می رود سرویس آینده گرانتر از HBO Max باشد.

این گزارش حاکی از آن است که سرویس جدید و Discovery+ دارای محتوای هفته کوسه و نمایش‌های سبک زندگی از شبکه Magnolia است. سایر برنامه ها در هر دو پلتفرم در دسترس خواهند بود.

به گفته منابع ژورنال، Discovery+ هزینه های عملیاتی پایینی دارد و در حال تبدیل شدن به سود است. با این حال، WBD از زمانی که در سال گذشته در نتیجه ادغام WarnerMedia و Discovery شکل گرفت، میلیاردها هزینه را کاهش می دهد. این شرکت برنامه‌های HBO Max را کنار گذاشته و پروژه‌های انحصاری استریم را لغو کرده و ظاهراً به نفع استفاده از آنها به عنوان حذف مالیات است.

در همین حال، این گزارش نشان می‌دهد که WBD در حال آماده شدن برای راه‌اندازی سرویس رایگان خود با پشتیبانی از تبلیغات (FAST) با کانال‌های استریم است که محتوایی را از سراسر مجموعه ارائه می‌دهد. این حرکت منطقی است، زیرا این شرکت اخیراً قراردادهایی را با Roku و Tubi امضا کرده است تا مجموعه‌ای از کانال‌های FAST را با نمایش‌هایی مانند Westworld و The Nevers که در ماه دسامبر از HBO Max برداشته بودند، ارائه دهد.

اشتراک گذاری