امروز:7 اردیبهشت 1403

HBO سریال علمی تخیلی «Westworld» را پس از چهار فصل لغو کرد

وقت آن است که با اندرویدهای Westworld خداحافظی کنیم. اچ‌بی‌او بعد از چهار فصل این عنوان علمی تخیلی را لغو کرد، هرچند که گردانندگان سریال جاناتان نولان و لیزا جوی امیدوار بودند که فصل پنجم به پایانی برسد که در ذهن داشتند. نولان و جوی در ماه اکتبر در تلاش بودند تا برای فصل آخر مذاکره کنند، اما بحث آنها به وضوح به نتیجه نرسید. HBO در بیانیه ای گفت:

“در چهار فصل گذشته، لیزا و [جاناتان] بینندگان را به یک اودیسه‌ای شگفت‌انگیز کشانده‌اند، و در هر مرحله سطح را بالا می‌برند. ما از آن‌ها، همراه با بازیگران، تهیه‌کنندگان و خدمه، و همه با استعداد فوق‌العاده‌شان سپاسگزاریم. شرکای ما در Kilter Films، Bad Robot و Warner Bros. TV. ملحق شدن به آنها در این سفر هیجان انگیز بود.”

Westworld یکی از پروژه‌های مهم اچ‌بی‌او بود، با 54 نامزدی امی و حتی برنده شدن برای تاندیو نیوتن به‌عنوان بازیگر نقش مکمل زن. با این حال، رتبه‌بندی و بیننده آن در طول سال‌ها به شدت کاهش یافته است و هرگز بهبودی کامل پیدا نکرد. برای طرفداران، این واقعیت که سریال بلافاصله پس از پایان آخرین فصل تمدید نشده بود، نشانه بدی بود.

همانطور که هالیوود ریپورتر اشاره می کند، تقریباً 12 میلیون بیننده برای تماشای فصل اول سریال که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، در سراسر پلتفرم ها تماشا کردند. و در حالی که فکر می‌کردیم Westworld در فصل سوم به شکل‌گیری بازگشت، تعداد آن همچنان رو به کاهش بود تا اینکه تنها 4 میلیون بیننده برای تماشای آخرین قسمت‌ها در اطراف ماندند. این به احتمال زیاد برای HBO برای توجیه تمدید کافی نیست. ظاهراً فصل چهارم برای هشت قسمت 160 میلیون دلار هزینه برای این شبکه در بر داشته است که بیش از هزینه ای است که برای خانه اژدها هزینه کرده است. پیش درآمد «بازی تاج و تخت» ده قسمت داشت و برای هر قسمت به طور میانگین ۲۹ میلیون بیننده داشت.

اشتراک گذاری