امروز:8 اردیبهشت 1403

MoviePass در تاریخ 5 سپتامبر با برنامه‌هایی که از حدود 10 دلار در ماه شروع می‌شود، بازخواهد گشت

MoviePass در شرف نوشتن فصل بعدی تاریخ پرتلاطم خود است. نسخه بتای سرویس احیا شده در 5 سپتامبر (روز کارگر) یا حوالی آن راه اندازی می شود. قیمت گذاری بسته به هر بازار متفاوت خواهد بود، اما یک سیستم طبقه بندی شده با هزینه حدود 10، 20 یا 30 دلار در ماه خواهد بود. اینسایدر که برای اولین بار جزئیات عرضه مجدد را گزارش کرد، خاطرنشان می کند که کاربران هر ماه تعدادی اعتبار برای دیدن فیلم ها در سینماها دریافت می کنند. در ابتدا برنامه نامحدودی وجود نخواهد داشت.

استیسی اسپایکس، یکی از بنیانگذاران MoviePass در یک رویداد راه اندازی در اوایل سال جاری اعلام کرد که کاربران می توانند اعتبارات را انتقال دهند. در پرسش‌های متداول هیچ اشاره‌ای به آن نشده است، اگرچه می‌گوید جزئیات بیشتر بعداً فاش خواهد شد. پرسش‌های متداول جزئیاتی از چارچوب Web3 ارائه نمی‌کند که Spikes گفته است این سرویس از آن استفاده خواهد کرد، و همچنین هیچ اشاره‌ای به فناوری ردیابی چشمی که برنامه ظاهراً برای پاداش دادن به کاربران برای تماشای تبلیغات استفاده می‌کند، وجود ندارد.

کسانی که می‌خواهند MoviePass اصلاح‌شده را امتحان کنند، می‌توانند به لیست انتظاری که اولین بار می‌آید بپیوندند، که در ساعت 9 صبح به وقت شرقی پنجشنبه در وب‌سایت شرکت باز می‌شود و در ساعت 23:59 روز دوشنبه بسته می‌شود. نسخه بتا تعداد محدودی کاربر خواهد داشت و MoviePass از 5 سپتامبر شروع به ارسال دعوت نامه می کند. اگر انتخاب شده باشید و عضو شوید، 10 دعوت نامه دریافت خواهید کرد که می توانید برای دوستان ارسال کنید. کاربران بازگشتی که در لیست انتظار هستند، هنگام پیوستن، اعتبار بیشتری دریافت خواهند کرد.

نسخه بتا به یکباره در سراسر ایالات متحده پخش نمی شود. در پرسش‌های متداول، MoviePass می‌گوید که «تعیین راه‌اندازی بر اساس سطح تعامل از فهرست انتظار در هر بازار و همچنین مکان‌های شرکای نمایشگاه تعیین می‌شود». این سرویس اضافه کرد که این سرویس در تمام تئاترهای اصلی در ایالات متحده که کارت های اعتباری اصلی را می پذیرند در دسترس خواهد بود. این شرکت می گوید که به طور رسمی با یک چهارم سینماهای ایالات متحده شریک شده است.

یک کارت فیزیکی دوباره وجود خواهد داشت، اگرچه به جای قرمز، سیاه خواهد بود. می توانید از آن برای تهیه بلیط از گیشه تئاتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از طریق اپلیکیشن MoviePass بلیط رزرو کنید.

اسپایکس که نوامبر گذشته کنترل MoviePass را به دست آورد، این سرویس را با Hamet Watt در سال 2011 ایجاد کرد. Helios و Matheson Analytics (HMNY) این سرویس را در سال 2017 خریداری کردند. یک طرح اشتراک که در آن سال معرفی شد به کاربران یک بلیت فیلم در روز را با قیمت 10 دلار در ماه ارائه داد. این رویکرد به‌طور شگفت‌انگیزی با وجود محبوبیت این طرح، ناپایدار بود. این برنامه در سال 2019 بسته شد.

HMNY سال بعد در میان تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، چندین وکلای منطقه در کالیفرنیا و دادستان کل نیویورک اعلام ورشکستگی کرد. در میان دیگر شیوه‌های تجاری مشکوک خود، MoviePass در یک مقطع زمانی، افرادی را که در یک برنامه سالانه بودند مجبور کرد اگر می‌خواهند اشتراک خود را حفظ کنند، سه ماه زودتر تمدید کنند. مدیر عامل سابق میچ لو پیشنهاد کرد که این برنامه مکان کاربران را نیز ردیابی می کند. لو، تئودور فارنزورث و HMNY سال گذشته با FEC به توافق رسیدند که دلیل آن اتهامات مربوط به ممانعت از استفاده مشترکین از سرویس و عدم انجام کافی برای ایمن سازی اطلاعات کاربران بود.

احیای MoviePass در زمانی اتفاق می‌افتد که سینماها در پی تعطیلی‌های ناشی از بیماری همه‌گیر همچنان در تلاش هستند تا تجارت خود را از بین ببرند. Cineworld، مالک سینماهای رگال، دومین زنجیره سینمای زنجیره ای در جهان، امروز گفت که در حال بررسی پرونده ورشکستگی است. این شرکت حدود 5 میلیارد دلار بدهی دارد. این ادعا می‌کند که کمبود نسبی فیلم‌های پرفروش امسال باعث شده است که طرفداران فیلم را به سینماها بکشاند. درآمد جهانی باکس آفیس امسال نسبت به سال 2019 یک سوم کاهش یافته است.

اشتراک گذاری