امروز:6 اردیبهشت 1403

نتفلیکس در سه ماهه گذشته نزدیک به 1 میلیون مشترک را از دست داد

نتفلیکس هشدار داد که ممکن است در سه ماهه دوم سال جاری تعداد بیشتری از مشترکین خود را نسبت به سه ماهه اول از دست بدهد، و این پیش‌بینی به حقیقت پیوست – اگرچه آنقدرها هم که می‌شد بد نبود. این سرویس استریم گفت که در سه ماهه دوم نزدیک به 1 میلیون مشترک (دقیقاً 970000) از دست داده است. این رقم به مراتب بیشتر از کاهش 200000 نفری نسبت به سه ماهه اول است، اما نه به اندازه 2 میلیون نفری نتفلیکس که آماده جدایی از آن بود.

این شرکت نتیجه کمی بهتر را به رشد “بهتر از انتظار” مشترکین، به ویژه در مناطقی مانند آسیا و اقیانوسیه نسبت داد. این شرکت با وجود کاهش مشتری و ارزش نامطلوب ارز خارجی برای دلار آمریکا، همچنان به سود خالص 1.44 میلیارد دلاری دست یافت. به گفته نتفلیکس، نرخ‌های غیردوستانه مبادله زمانی که نزدیک به 60 درصد درآمد از خارج از کشور به دست می‌آید، مشکل بسیار دشواری است.

این غول رسانه ای انتظار یک چرخش برای سه ماهه سوم را دارد، البته اگر کند باشد. اکنون پیش‌بینی می‌شود که یک میلیون مشترک خالص اضافه کند. در حالی که این رقم با 4.4 میلیون نتفلیکس که یک سال قبل اضافه شده بود، فاصله زیادی دارد، اما در طول شش ماه گذشته یک پیشرفت قطعی است. شروع قدرتمند Stranger Things 4 می تواند کمک کننده باشد – این سریال نوستالژیک اکنون با بیش از 1.3 میلیارد ساعت تماشا، پربیننده ترین فصل تلویزیون انگلیسی نتفلیکس تا به امروز است.

طرح بازیابی نتفلیکس آشنا به نظر می رسد. این شرکت همچنان امید خود را به یک ردیف تبلیغاتی با قیمت پایین‌تر که در اوایل سال 2023 ارائه می‌شود، بسته است و انتظار دارد آن را در «بازارهای انگشت شماری» راه‌اندازی کند که در حال حاضر هزینه‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد. این سرویس همچنین قصد دارد با اشتراک گذاری حساب مبارزه کند، و در حال آزمایش ایده هایی است که شامل هزینه برای خانه های اضافی است. سیستم اشتراک گذاری نهایی نیز می تواند در سال 2023 راه اندازی شود.

اشتراک گذاری