امروز:1 اردیبهشت 1403

P9000 الفون،اولین گوشی هوشمند با پردازنده 10 هسته ای

اخیرا کمپانی مدیاتک از پردازنده جدید خود که 10 هسته ای Helio X20 نام دارد رونمایی کرد. اما به نظر می رسد که P9000 الفون قرار است اولین گوشی اندرویدی باشد که این پردازنده را در خود جای می دهد.

نوع پردازش این پردازنده 10 هسته ای به چندین دسته مختلف تقسیم شده و هر کدام از هسته های آن برای بخش های مختلفی کاربرد دارند که 2 هسته ی آن برای کار های سنگین و 4 هسته ی آن برای پردازش های نرمال و 4 هسته ی دیگر آن نیز برای پردازش عملیات ساده و کم حجم استفاده می شوند. جالب است بدانیم که هدف اصلی ارائه این محصول ،کاهش انرژی بوده اما این نکته را متذکر می شویم که قدرت آن نیز با توجه به هسته های Cortex A572 قابل ملاحظه است.

 

قرار بر این شد که این پردازنده در اواخر امسال وارد بازار گردد که اولین گوشی هوشمندی که از این پردازنده برخوردار است،Elephone P9000 نام دارد.

این گوشی چینی نیز قرار شد در ماه اکتبر 2015 به بازار آید که به پردازنده Helio X20 MT6797 مدیاتک و با یک پردازنده گرافیکی به نام Mali T800 با فرکانس 800 مگاهرتز نیز مجهز می شود.

 Elephone-P9000-Specifications

این گوشی به 4 گیگابایت رم مجهز می شود اما باید این نکته را در نظر گرفت که پردازنده به کار گرفته شده در این گوشی فقط از رم LPDDR3 می تواند به خوبی پشتیبانی کند ،پس در آینده ما شاهد مشکلاتی فنی در این گوشی خواهیم بود. با توجه به اینکه کمپانی مدیاتک توانسته به تمامی تکنولوژی های روز دنیا دست یابد اما بایستی هنوز برای رسیدن به جایگاه بهتر تلاش کند.

از مشخصات دیگر این گوشی هوشمند می توان به دارا بودن حافظه داخلی 32 گیگابایتی و دوربین 20.7 مگاپیکسلی و دوربین جلو،8 مگاپیکسلی، نمایشگر 5 اینچی با کیفیت Full HD و باتری 3100 میلی آمپر ساعتی آن اشاره کرد که خبر رسیده ،قرار است سونی دوربین آن را مونتاژ کند

خبر ها حاکی از این است که قیمت تقریبی این گوشی 500 دلار خواهد بود و با گوشی Mi Note Pro شیائومی برابری خواهد کرد .

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.