امروز:10 اردیبهشت 1403

مانیتور فیلیپس با تکنولوژی کوانتوم دات برای اولین بار به بازار عرضه می شود

تا به حال درباره مانیتورهایی که به تکنولوژی Quantum Dot مجهز هستند چیزی شنیده اید ؟ کوانتوم دات تکنولوژی ای است که از کریستال کوچک تشکیل شده  است و هنگامی که نور به این کریستال ها برخورد می کند شروع به درخشیدن می کنند . نور ساطع شده از آنها به سایر کریستال ها وابسته است ، پس می توان این ویژگی را با دقت بالایی اندازه گیری و کنترل کرد .

بسیاری از تولید کنندگان برای تولید دستگاه های خود از تکنولوژی کوانتوم دات  استفاده می کنند اما تا به حال از این تکنولوژی در تولید مانیتور استفاده نشده بود . حالا شرکت فیلیپس می خواهد رکورد بزند و برای اولین بار مانیتوری تولید کند که به این تکنولوژی مجهز است . فیلیپس قصد دارد با این کار از رقبای خود پیشی بگیرد و این مانتیور را به صورت گسترده وارد بازار کند .

کریستال های درون تکنولوژی کوانتوم دات پایدار هستند و در طی زمان ضعیف نمی شوند و کیفیت رنگ اولیه را خواهند داشت . ایسوس نیز در تولید لپ تاپ  Zenbook NX500 خود از این تکنولوژی استفاده و لپ تاپی با صفحه نمایش متفاوت عرضه کرده است .

Philips_276E6ADS (1)

فیلپس  اولین صفحه نمایش 27 اینچی  Full HD اش را با شماره سریال 276E6ADS در چین عرضه کرده است که از این تکنولوژی استفاده می کند . فیلیپس در ساخت این مانیتور با شرکت QD Vision همکاری کرده است و توانسته اولین صفحه نمایش کامپیوتری را وارد بازار کند که به تکنولوژی کوانتوم دات مجهز است .

تکنولوژی کوانتوم دات از پنل های LCD استفاده می کند و قیمت مناسب تری در مقایسه با تکنولوژی OLED دارد و از این جهت با رقبای خود رقابت می کند .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم