امروز:7 اردیبهشت 1403

گزارش شده است که مایکروسافت جستجوهای شخصیت های چینی حساس از نظر سیاسی را سانسور می کند

اگر از Bing استفاده می کنید، ممکن است جستجو برای افرادی که از نظر سیاسی در چین حساس هستند، سخت باشد – حتی اگر در ایالات متحده باشید. آزمایشگاه شهروند، یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقر در دانشکده مانک در دانشگاه تورنتون، سیستم پیشنهاد خودکار بینگ را تجزیه و تحلیل کرده است و دریافته است که اسامی رهبران و مخالفان حزب چینی به طور خودکار زمانی که شروع به تایپ کردن می کنید ظاهر نمی شود. آنها ظاهراً دومین دسته بزرگ از نام‌هایی هستند که توسط autosuggest سانسور می‌شوند، بعد از نام‌های مرتبط با پورنوگرافی و عشق شهوانی.

آزمایشگاه دریافت که سانسور در مورد نام هایی که با حروف چینی و با حروف انگلیسی تایپ می شوند اعمال می شود. علاوه بر این، نه تنها بر Bing، بلکه بر جستجوی منوی استارت ویندوز و DuckDuckGo نیز تأثیر می‌گذارد که از سیستم پیشنهاد خودکار Bing استفاده می‌کند. شاید مهمتر از آن این است که در مناطق مختلف جهان از جمله چین، ایالات متحده و کانادا کاربرد دارد. برخی از برجسته‌ترین نمونه‌های نام‌هایی که مایکروسافت به صورت خودکار تکمیل نمی‌کند عبارتند از رئیس‌جمهور شی جین پینگ، فعال حقوق بشر لیو شیائوبو و مرد تانک، که نام مستعار مرد چینی ناشناس است که در مقابل تانک‌هایی که میدان تیان‌آن‌من را ترک می‌کردند، ایستاده بود.
تبلیغات

سال گذشته، مایکروسافت پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مسدود کردن جستجوی Tank Man در کشورهایی از جمله ایالات متحده، فرانسه و سنگاپور، غافلگیر شد. مایکروسافت هنگام رسیدگی به این مشکل، آن را به یک “خطای انسانی تصادفی” نسبت داد. به گزارش وال استریت ژورنال، جفری ناکل، همکار ارشد تحقیقاتی Citizen Lab، قوانین سانسور را که از یک نقطه جهان به قسمتی دیگر سرازیر می شود، یک “خطر” خواند، زمانی که پلتفرم های اینترنتی کاربران در سراسر جهان دارند. وی افزود: اگر مایکروسافت در وهله اول هرگز درگیر عملیات سانسور چینی نمی شد، راهی برای سرریز آنها به مناطق دیگر وجود نداشت.

اشتراک گذاری