امروز:8 اردیبهشت 1403

تغییر نام توییتر به X باعث ایجاد هشدارهای کلاهبرداری در مایکروسافت اج می شود

تغییر نام تجاری توییتر به X در حال ایجاد یک مشکل دیگر است. همانطور که توسط Bleeping Computer گزارش شده است، پلت فرم رسانه های اجتماعی باعث می شود که مرورگر اج مایکروسافت هشداری را منتشر کند که نشان دهنده نوعی مشکل امنیتی است.

به نظر می رسد به نحوه برخورد Edge و سایر مرورگرهای وب مبتنی بر Chromium با فاویکون ها (یا «تغییر آیکون برنامه وب پیشرو» مربوط می شود، اگر می خواهید در مورد آن بسیار فنی باشید). با تغییر نام تجاری توییتر بسیار ناگهانی، اج احتمالاً فکر می کند X یک کلاهبرداری است. هشدار امنیتی از کاربران می‌خواهد که به‌روزرسانی نماد را بررسی کنند و می‌خواند: “اگر این برنامه وب سعی دارد شما را فریب دهد تا فکر کنید برنامه دیگری است، آن را حذف نصب کنید.”

اما همانطور که Bleeping Computer اشاره می کند، PWA همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند. زمانی که یک وب‌سایت به‌طور ناگهانی فاویکون خود را تغییر می‌دهد، به شما هشدار می‌دهد، زیرا می‌تواند نشان‌دهنده تغییر مسیر بالقوه به یک وب‌سایت کلاهبرداری باشد. احتمالاً این موقتی است و به سرعت رفع خواهد شد. ما برای اظهار نظر با مایکروسافت تماس گرفته‌ایم و پس از شنیدن این خبر، این داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

این شبیه به اتفاقی است که در اوایل این هفته رخ داد، جایی که X در اندونزی مسدود شد زیرا قوانینی برای منع قمار یا پورن دارد. صاحبان قبلی دامنه X.com قوانین محتوای کشور را زیر پا گذاشتند.

با این حال، این یک شاخص دیگر است که نشان می دهد انتقال توییتر به X چقدر ناگهانی بود. شرکت‌های دیگری مانند متا و مایکروسافت قبلاً دارای علائم تجاری بر روی انواع X هستند که می‌تواند شرکت ماسک را به شکایت‌های قضایی برساند. X حتی هنگام تلاش برای تغییر علائم خود در دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو به مشکل برخورد کرد، زیرا مجوزهای لازم را نداشت. این شرکت مجبور شد فیس لیفت احتمالی خود را کنار بگذارد و لوگوی قدیمی پرنده و حروف “er” را برای یک روز یا بیشتر دست نخورده باقی بگذارد.

تغییر ناگهانی نام بخشی از یک طرح بزرگتر برای تبدیل توییتر به یک «ابزار برنامه» است که شبیه به WeChat محبوب چین است. این پلتفرم از نظر تئوری می تواند برای پرداخت، پیام رسانی و تماس در آینده استفاده شود.

اشتراک گذاری