امروز:8 اردیبهشت 1403

FTC دستوری را برای جلوگیری از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت ارسال می کند

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) قبلاً برای جلوگیری از تصاحب Activsion Blizzard توسط مایکروسافت شکایت کرده است، اما اکنون اقداماتی را برای توقف این معامله قبل از مهلت 18 جولای برای ادغام انجام می دهد. بعدازظهر دوشنبه، آژانس درخواست دستوری داد تا از بسته شدن ادغام طبق برنامه جلوگیری کند.

ما از FTC نظر خواسته ایم. براد اسمیت، نایب رئیس و رئیس مایکروسافت در بیانیه ای به Engadget می گوید که این شرکت معتقد است که این دستور “فرایند قانونی را تسریع می کند” و به پیشبرد زودتر ادغام کمک می کند. در بیانیه‌های قبلی، مایکروسافت این معامله را کم اهمیت جلوه داده و ادعا کرده است که اکتیویژن بلیزارد بازی‌های «باید داشته باشد» ندارد. حتی پیشنهاد می‌کند سونی محصولات انحصاری با کیفیت بالاتری دارد. با این حال FTC اشاره می کند که Activision یکی از معدود ناشران غول پیکر بازی است که عناوین اصلی را در سراسر پلتفرم منتشر می کند.

این شکایت در ماه اوت به قاضی حقوق اداری FTC می رود. آن مقام تصمیمی اتخاذ خواهد کرد که می تواند برای رأی گیری به کمیسیون شکایت کند. اگر آژانس به ادغام رای منفی دهد، مایکروسافت می‌تواند به دادگاه فدرال اعتراض کند تا نتیجه را به چالش بکشد.

این دستور هفته‌ها پس از آن صادر می‌شود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام کرد که خرید 68.7 میلیارد دلاری را مسدود می‌کند. رگولاتور نگران است که مایکروسافت راه خود را در انحصار فضای بازی ابری جوان بخرد و تا 70 درصد از سهم بازار را به آن بدهد. مایکروسافت با بستن قراردادهایی با ارائه دهندگان استریم بازی برای قرار دادن عناوین در سرویس های خود سعی کرده این ترس ها را کاهش دهد. این غول فناوری همچنین با وعده انتشار چند پلتفرم برای یک دهه، سعی کرده است تا ترس از عرضه انحصاری Call of Duty Xbox را برطرف کند.

مایکروسافت با ادغام پیشنهادی خود تا حدی موفقیت داشته است. به عنوان مثال، اتحادیه اروپا این توافق را سبز کرد. با این حال، این شرکت به طور واضح به حمایت ایالات متحده و بریتانیا برای حرکت به جلو نیاز دارد، و هیچ تضمینی وجود ندارد که بتواند امتیازاتی بدهد که تنظیم کننده های آن کشورها را راضی کند.

اشتراک گذاری