امروز:7 اردیبهشت 1403

کانادا فروش، تولید و واردات برخی از پلاستیک های یکبار مصرف را ممنوع کرده است

بنای یادبود 30 فوتی با نام “شیر پلاستیکی را ببند” توسط فعال و هنرمند کانادایی بنجامین فون ونگ، ساخته شده با زباله های پلاستیکی جمع آوری شده از محله های فقیر نشین کیبرا، در محل برگزاری پنجمین اجلاس مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEA-5) دیده می شود.

رویترز گزارش می دهد که کانادا شرکت ها را از تولید و واردات تعدادی پلاستیک یکبار مصرف تا پایان سال منع می کند. از جمله مواردی که این کشور اجازه تولید را نمی دهد شامل کیسه های پلاستیکی خرید، ظروف بیرون بری و حلقه های شش بسته برای نگهداری قوطی ها و بطری ها در کنار هم است.
این محتوا به دلیل ترجیحات حریم خصوصی شما در دسترس نیست. تنظیمات خود را در اینجا به روز کنید، سپس صفحه را دوباره بارگیری کنید تا آن را ببینید.

متعاقباً دولت فدرال فروش همان اقلام را در سال 2023 ممنوع خواهد کرد و در سال 2025 ممنوعیت صادرات به دنبال آن خواهد آمد. موجودی اقلام ذکر شده نخست وزیر جاستین ترودو در توییتر نوشت، دولت فدرال تخمین می زند که مقررات جدید حدود 1.3 میلیون تن زباله پلاستیکی را حذف خواهد کرد.

تورهای ماهیگیری پلاستیکی و خطوط ماهیگیری هدف مقررات جدید کانادا نیستند، که می توانند بسیار مشکل سازتر از پلاستیک های یکبار مصرف مانند نی و کیسه های خرید باشند. وسایل ماهیگیری دور انداخته شده منجر به ماهیگیری ارواح می شود، پدیده ای که در آن ابزارها همچنان به دام انداختن و کشتن موجودات دریایی ادامه می دهند. با دور انداختن بیش از 640000 تن تور ماهیگیری در سال، این مشکلی است که بدتر می شود و یکی از ممنوعیت های پلاستیکی در کانادا به آن توجهی نمی کند.

سارا کینگ، رئیس کمپین اقیانوس‌ها و پلاستیک‌های صلح سبز کانادا، به CBC گفت: «این یک قطره در سطل است. “تا زمانی که دولت در مورد کاهش کلی تولید پلاستیک جدی نگیرد، ما تاثیری را که باید در محیط زیست یا جریان زباله خود ببینیم، نخواهیم دید.”

این ممنوعیت به دنبال ممنوعیت مشابهی است که سال گذشته توسط فرانسه تصویب شد و بخشی از اقدام گسترده‌تر دولت‌ها در سراسر جهان برای محدود کردن تولید پلاستیک‌های یکبار مصرف است. در ماه مارس، سازمان ملل متحد موافقت کرد که کار بر روی اولین معاهده جهانی آلودگی پلاستیک را آغاز کند. اگرچه این توافق تا سال 2024 کامل نخواهد شد، اما می تواند یکی از مهم ترین تلاش ها برای مهار تغییرات آب و هوایی از زمان توافق پاریس در سال 2015 باشد.

اشتراک گذاری