امروز:1 اردیبهشت 1403

طبق جدیدترین تحقیقات پول مشوق خوبی برای کاهش بیشتر وزن

مطالعه‌ای که روز دوشنبه در JAMA Internal Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد که ارائه پول نقد به مردم می‌تواند به کاهش وزن اضافه کمک کند.

این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که برای کاهش وزن یا انجام فعالیت‌های خاص مشوق‌های نقدی دریافت می‌کردند، در مقایسه با افرادی که به سادگی ابزارهایی مانند کتاب‌های رژیم غذایی، ردیاب‌های تناسب اندام و دسترسی به برنامه کاهش وزن به آنها پیشنهاد می‌شد، احتمال کاهش وزن بیشتری داشتند.

دکتر ملانی جی، نویسنده ارشد این مطالعه، مدیر برنامه جامع NYU Langone Health در مورد چاقی در شهر نیویورک، گفت: بیماران شرکت کننده در این مطالعه درآمد پایینی داشتند – گروهی که زمان سخت تری برای کاهش وزن دارند. او گفت: “40 درصد از آمریکایی ها چاقی دارند و شیوع آن در افراد کم درآمد و جمعیت های اقلیت بیشتر است.”


جی گفت: وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، «موانع زیادی برای کسانی که درآمد پایینی دارند وجود دارد، از جمله عدم دسترسی به غذاهای سالم یا باشگاه و زمان مورد نیاز برای ورزش.

دادن ابزار و اطلاعات به افراد برای کاهش وزن اغلب کافی نیست.

کالین توکسبری، استادیار علوم تغذیه در دانشگاه پنسیلوانیا و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، گفت: «یک چیزی که ما به طور مداوم با آن مبارزه می کنیم، درگیر نگه داشتن بیماران است.

Tewksbury که در تحقیق جدید دخالتی نداشت، گفت: «این نشان می‌دهد که دادن ابزارهایی مانند ترازو و روش‌هایی برای ردیابی غذا خوردن و ورزش کردن، ممکن است کافی نباشد. آنها ممکن است به مشوق های مالی نیاز داشته باشند.»

پول نقد برای کاهش وزن

جی و همکارانش برای بررسی اینکه آیا انگیزه‌های مالی می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند، 688 بیمار 18 تا 70 ساله با چاقی (شاخص توده بدنی بیشتر یا مساوی 30) را که در بیمارستان Bellevue یا NYU به پزشک مراجعه می‌کردند، انتخاب کردند. لانگون بروکلین، هر دو در شهر نیویورک، یا مرکز پزشکی Olive View-UCLA در لس آنجلس.

شرکت کنندگان به طور تصادفی در یکی از سه گروه قرار گرفتند. به همه آنها یک سال عضویت در WW Freestyle (که قبلا به عنوان Weight Watchers شناخته می شد)، Fitbit، آموزش بهداشت، یک دفترچه خاطرات غذایی برای پیگیری آنچه می خوردند، ترازو و بازدیدهای ماهانه یک به یک دریافت کردند. برای گروه کنترل، مداخله دیگری اضافه نشد.

بقیه شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: گروه مبتنی بر نتیجه، که پرداخت‌هایی را بر اساس درصد وزن از دست رفته دریافت می‌کردند. یا گروه هدف‌دار، که برای پایبندی به برخی از رفتارهای کاهش وزن، مانند شرکت در جلسات برنامه هفتگی، نگه‌داشتن دفتر خاطرات غذایی حداقل پنج روز در هفته، و حداقل 75 دقیقه فعالیت بدنی در هفته، پول دریافت می‌کردند.

شرکت کنندگان در هر دو گروه می توانند تا 750 دلار درآمد کسب کنند.

شرکت کنندگان اکثرا زن، 81٪ و اسپانیایی، 72.6٪ بودند. میانگین وزن شرکت کنندگان در شروع مطالعه حدود 218 پوند بود. در شش ماهگی، 22.1٪ از بیماران در گروه کنترل حداقل 5٪ از وزن اولیه بدن خود را از دست دادند، در مقایسه با 39٪ از بیماران در گروه هدف و 49.1٪ از بیماران در گروه مبتنی بر نتیجه.

به طور متوسط، شرکت کنندگان در گروه هدف 440.44 دلار در مقایسه با 303.56 دلار در گروه مبتنی بر نتیجه درآمد کسب کردند.

مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در میان زنان باردار و تازه مادران در طول همه گیری به رکورد بالایی رسید
اگرچه تعداد بیشتری از گروه مبتنی بر نتیجه در طول شش ماه 5 درصد وزن بدن خود را نسبت به گروه هدفمند از دست دادند، جی معتقد است که رویکرد هدفمند ممکن است اثرات ماندگارتری داشته باشد زیرا به افراد عادت های سالم را آموزش می دهد.

او گفت: «حتی اگر وزن کمتری از دست برود، اتخاذ فعالیت بدنی مادام‌العمر یا عادات غذایی بهتر ممکن است مهم‌تر باشد».

دکتر رابرت کوشنر، متخصص تغذیه و مدیریت وزن و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو، گفت که بسیار چشمگیر بود که شرکت کنندگان در مطالعه توانستند وزن خود را بهتر مدیریت کنند و سالم تر شوند.

کوشنر که در مطالعه جدید شرکت نداشت، موافق بود که افراد کم درآمد در مورد کاهش وزن با چالش های بیشتری روبرو هستند. او بیماران مشابهی را در مطب خود می بیند.

او گفت: «آنها به دلیل سایر چالش های زندگی که با آن مواجه هستند، تغییر رفتارشان با مشکل مواجه است.

با این حال، چیزی که مشخص نیست این است که چگونه استراتژی ارائه پول نقد برای کاهش وزن می‌تواند در یک محیط واقعی، خارج از دانشگاه، اجرا شود. کوشنر گفت: «از نظر سیاسی و فرهنگی، ما به سختی به مردم پول می دهیم تا سالم بمانند. بادهای مخالف زیادی وجود دارد.»

با این حال، او خاطرنشان کرد، “شرکت‌های بیمه از رویکردهای مشابهی با کاهش حق بیمه یا ارائه عضویت اضافی برای افرادی که وزن کم می‌کنند، استفاده کرده‌اند.”

توکسبری گفت که او مشکوک است که سازمان هایی که هزینه مراقبت های بهداشتی را پرداخت می کنند ممکن است به این نوع استراتژی باز باشند.

او گفت: “ممکن است این یک فرصت عالی برای کارفرمایان، بیمه های سلامت، سازمان های دولتی مانند Medicare و Medicaid باشد.”

“هرکسی که در حال حاضر برای هزینه های مراقبت های بهداشتی هزینه می کند، می تواند با استفاده از این استراتژی برای کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی منتفع شود.”

اشتراک گذاری