امروز:5 اردیبهشت 1403

آشنایی با شورت کدهای وردپرس و نحوه ایجاد آن‌ها در وردپرس

همانطور که می‌دانید، وردپرس یکی از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواست که برای ساخت سایت می‌توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که شما هم برای راه اندازی سایت خود از وردپرس استفاده کرده‌اید، باید عبارت به گوشتان خورده باشد. در صورتی که نخواهید از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده کنید و قصد دارید خودتان سایتتان را طراحی کنید؛ باید با شورت کدهای وردپرس آشنایی داشته باشید و نحوه ایجاد آن‌ها را بدانید.

با وجود اینکه شورت کدها یک ویژگی بسیار مفید در وردپرس هستند، برخی افراد با آن‌ها هیچ آشنایی ندارند. بنابراین پیش از اینکه به شما آموزش دهیم چطور می‌توانید شورت کدها را در وردپرس اضافه کنید، توضیح مختصری درباره چیستی شورت کد و فایده آن به شما خواهیم داد.

شورت کدهای وردپرس چیست؟

شورت کدها در واقع بخش‌های کوچکی از جنس کدها هستند که با براکت‌ها ([ ]) نشان داده می‌شوند و یک عملکرد مشخص و اختصاصی در سایت شما انجام می‌دهند. این شورت کدها را می‌توان در همه جا استفاده کرد و ویژگی خاصی را به صفحه سایت اضافه کرد. از جمله کارایی‌های شورت کدها می‌توان به نمایش گالری، ویدیو یا فهرست‌ها اشاره کرد.

کاربرد شورت کدهای وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای باز است که شما می‌توانید آن را به هر صورت که بخواهید تغییر داده و شخصی سازی نمایید. شخصی سازی سایت در وردپرس از طریق کدها انجام می‌شود. به همین منظور در صورتی که شما کدنویس نباشید، در این زمینه دچار مشکل خواهید شد. شورت کدها راه حلی برای این مشکل هستند. شما از این راه می‌توانید بدون کدنویسی سایت خود را به صورت دلخواه تغییر دهید و ویژگی‌های مدنظر خود را اضافه نمایید.

همانطور که در مورد شورت کدها توضیح دادیم، این شورت کدها قطعات کوتاه شده یک کد هستند. به عنوان مثال شورت کد به شما این امکان را می‌دهد که یک فایل صوتی به سایت خود اضافه نمایید. در ادامه این مقاله به شما انواع مختلفی از این شورت کدها را معرفی کرده و افزونه‌هایی را نیز به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شورت کدهای دلخواه خود را ایجاد نمایید.

نحوه استفاده از شورت کدها در سایت‌های وردپرسی

ما می‌خواهیم در ادامه این مقاله با شورت کدهای وردپرس آشنا شویم و نحوه ایجاد آن‌ها را بیاموزیم و بدانیم به صورت واقعی چطور می‌شود از آن‌ها استفاده کرد. در این بخش می‌خواهیم شورت کدها پیش فرض وردپرس را معرفی نماییم.

شورت کدهای پیش فرض وردپرس

برخی از شورت کدهای پیش فرض وردپرس را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • شورت کد : با استفاده از این شورت کد فایل صوتی مورد نظر خود را در سایت قرار داده و امکان پخش آن را فعال می‌کنید.
  • شورت کد : با استفاده از این شورت کد شما می‌توانید در اطراف محتوای خود زیرنویس داشته باشید.
  • شورت کد : در صورتی که این شورت کد را به سایت خود اضافه کنید می‌توانید حداکثر ابعاد برای یک تصویر یا سایر پست‌های رسانه‌ای تعیین کنید.
  • شورت کد : با اضافه کردن این شورت کد در وردپرس می‌توانید یک گالری از تصاویر در سایت خود داشته باشید.
  • شورت کد : با استفاده از این شورت کد می‌توانید یک لیست از فایل‌های صورتی یا تصویری را در صفحات مورد نظر خود ایجاد کنید.
  • شورت کد : با استفاده از این شورت کد وردپرس می‌توانید فایل ویدیویی در سایت خود قرار دهید.

این شورت کدها را نیز مانند کدهای دیگر می‌توان کپی کرد و مستقیما در سایت جایگذاری نمود. استفاده از این شورت کدها عموما در صفحات رایج هستند. اما شما می‌توانید از آن‌ها در پست‌های سفارشی یا ویجت های متنی نیز استفاده کنید.

نحوه سفارشی سازی شورت کد

باید توجه داشته باشید که گرچه استفاده از این شورت کدها آسان است؛ اما برای سایت‌های فروشگاهی بهتر است در استفاده از این شورت کدها از متخصصین طراحی سایت فروشگاهی در مشهد مشورت بگیرید.

شورت کدها می‌توانند قابلیت‌های زیادی داشته باشند. در واقع با برخی افزونه‌ها می‌توانید این سفارشی سازی را انجام دهید تا موارد مد نظر شما را با فرم دلخواهتان نمایش دهند. در ادامه این مقاله این افزونه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید از شورت کدهای وردپرس در سایت خود استفاده نمایید.

افزونه های شورت کد ساز وردپرس

برخی از افزونه های شورت کدساز وردپرس وجود دارند که استفاده از شورت کدها را در سایت برای شما ساده‌تر می‌کنند. چندین افزونه پر کاربرد شورت کدساز وردپرس به شرح زیر هستند:

افزونه Vision

استفاده از این افزونه به تهیه لایسنس احتیاج دارد و به صورت رایگان در دسترس نمی‌باشد. اما این افزونه دارای مزایای زیادی است. از جمله مزیت‌های افزونه Vision می‌توان به دسترسی آن به بیش از 100 شورت کد اشاره نمود. این افزونه به شما امکان سفارشی سازی شورت کدها را نیز می‌دهد و از این ویژگی پیشتیبانی می‌کند.

افزونه Shortcodes Ultimate

یکی از افزونه‌های بسیار پرطرفدار برای ساخت شورت کد، افزونه Shortcodes Ultimate است که بر خلاف افزونه Vision، استفاده از آن رایگان می‌باشد. با استفاده از این افزونه می‌توانید بیش از 50 شورت کد را به سایت خود اضافه کنید. کار کردن با این افزونه ساده می‌باشد. داشتن دکمه ویرایشگر نیز استفاده از آن را ساده‌تر کرده است. 

سخن پایانی

در این مقاله ما تلاش کردیم شما را با شورت کدها آشنا کنیم و نحوه ایجاد آن‌ها را به زبانی ساده شرح دهیم تا شما بتوانید به راحتی از این شورت کدها استفاده نمایید. همانطور که گفتیم استفاده از شورت کدها برای افرادی که کدنویسی بلد نیستند و می‌خواهند سایت خود را شخصی سازی کنند، می‌تواند بسیار حیاتی باشد.

مزیت استفاده از شورت کد این است که شما می‌توانید در هر بخش از سایت که بخواهید آن‌ها را اضافه کرده و ویژگی مورد نظر خود را در سایت پیاده سازی کنید. در انتها نیز به شما گفتیم که می‌توانید هم از شورت کدهای پیش فرض وردپرس استفاده نمایید و هم می‌توانید از دو افزونه Shortcodes Ultimate و Vision استفاده کنید تا این شورت کدها را شخصی سازی نمایید.

منبع مقاله: آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب

اشتراک گذاری