امروز:27 مهر 1403

چگونه تم اینستاگرام را تغییر دهیم؟ تغییر پس زمینه و تم دایرکت اینستاگرام

یکی از محبوب ترین برنامه هایی که در سطح مورد استفاده افراد زیادی قرار می گیرد اینستاگرام می باشد. این برنامه به قدری در میان کاربران محبوب است که می توان گفت ماهانه بیش از میلیارد ها عکس و ویدیو از طرف کاربران به اشتراک گذاشته می شود. در واقع می توان گفت که دیگر اینستاگرام به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده است.

در مورد زمان راه اندازی اینستاگرام تحقیقات نشان می دهد که این برنامه در تاریخ 6 اکتبر سال 2010 راه اندازی شده و نسخه اولیه آن بر روی گوشی آیفون 4 نصب شده است. اینستاگرام در هر آپدیت جدید خود، قابلیت و کارایی های جذابی در اختیار کاربران قرار می دهد و همه را شگفت زده می کند. تغییر دادن ظاهر و تم اینستاگرام هم یکی از این قابلیت های جذاب آن می باشد. که ما در این مقاله درباره چگونه تم اینستاگرام را تغییر دهیم؟ به صورت مفصل  در این باره صحبت کرده ایم.

اگر شما هم علاقه مند هستید که در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید مطالب نوشته شده در این مقاله را مطالعه کنید. پس با ما همراه باشید.

حالت شب اینستاگرام چگونه فعال می شود؟

در ابتدا با هم بررسی کنیم که چگونه می توانیم حالت شب اینستاگرام را فعال کنیم. اینستاگرام حدودا در اواخر سال 2019 بود که از حالت دارک خود رونمایی کرد. البته تمامی گوشی ها نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند. چرا که افرادی که صاحب نسخه آی او اس و گوشی اندروید با نسخه 10 یا بالاتر می باشند می توانند از حالت دارک مود یا به اصطلاح حالت تاریک اینستاگرام استفاده کنند. با توجه به این که حالت دارک اینستاگرام جایگزینی برای تم سفید می باشد طرفداران زیادی پیدا کرده است و مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت. این نوع تم مزیت هایی دارد که در این بخش از مقاله به مزیت های تم دارک می پردازیم.

Dark mode مزایای حالت

با توجه به پیشرفت کردن کسب و کار های مختلف و رونمایی از اکانت های تجاری، این برنامه بیش از پیش مورد توجه کاربران خود قرار گرفت. این مورد هم باعث شد که کاربران به صورت شبانه روزی ساعت ها به صفحه سفید اینستاگرام خیره بمانند تا کسب و کار های خود را انجام دهند. این امر سبب اذیت شدن چشم می شود و از نظر پزشکی کار درستی نیست. دیده شده است که افراد حتی هنگام خواب هم از برنامه اینستاگرام استفاده می کنند. پس در چنین شرایطی تم دارک اینستاگرام به کمک کاربران آمد. با توجه به اینکه حالت تاریک نور کمتری دارد هنگام استفاده از برنامه به چشم فشار کمتری وارد می شود مخصوصا شب هنگام استفاده کردن از این تم بسیار کاربردی و خوب است.

هم چنین مزیت های دیگری دارد که می توان به استفاده کم باتری گوشی اشاره کرد. چرا که پیکسل های رنگ سفید نسبت به رنگ مشکی به انرژی بیشتری نیاز دارند و این امر سبب می شود تا باطری گوشی زود تر تمام شود.

با توجه به مزیت های گفته شده بیشتر کاربران سعی می کنند که از این تم استفاده کنند.

به طور خلاصه می توان موارد زیر را از مزیت های دارک مود اینستاگرام دانست:

  1. صرفه جویی در مصرف شارژ گوشی
  2. جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم
  3. جذابیت و زیبایی بک گراند اینستاگرام

و اما چگونه می توان تم اینستاگرام را تغییر داد؟

برای این کار دو روش وجود دارد.

  1. یکی از طریق تنظیمات خود گوشی
  2. دوم از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

در ابتدا باید نسخه جدید اینستاگرام را دانلود کنید. سپس اگر تم گوشی خودتان را به حالت تاریک تبدیل کنید تم اینستاگرام نیز به این تم تغییر پیدا می کند.

ولی اگر قصد داشته باشید که تنها تو اینستاگرام به دارک مود تبدیل کنید، در این صورت از بخش تنظیمات اینستاگرام، می توانید این کار را انجام دهید.

تغییر تم اینستاگرام در اندروید از طریق تنظیمات گوشی

برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  2. سپس بر روی گزینه صفحه نمایش کلیک کنید.
  3. و گزینه دارک مود را فعال کنید.

روش تغییر تم اینستاگرام از طریق تنظیمات اینستاگرام

در گوشی آیفون، جهت تغییر دادن بک گراند اینستاگرام خود، علاوه بر تنظیمات خود اپلیکیشن می توانید از طریق تنظیمات گوشی هم این کار را انجام دهید. فقط کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات گوشی خودتان شوید.

  را کلیک کنید.Display and brightness گزینه

سپس گزینه نایت دارک را فعال کنید.

همچنین در گوشی های آیفون می توانید حالت اتوماتیک را انتخاب کنید. اگر این گزینه فعال باشد، در هنگام غروب و شب خود به خود روی حالت دارک قرار می گیرد.

تغییر دادن تم اینستاگرام از طریق خود برنامه اینستاگرام

شاید شما هم مانند بسیاری از کاربران علاقه مند هستید تا تنها خود برنامه اینستاگرام حالت دارک مود داشته باشید. در این صورت می توانید از طریق روش های زیر این کار را انجام دهید:

به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید.

 کلیک کنید.Themes روی گزینه

در این صفحه ای که باز شده است گزینه دارک را انتخاب کنید.

تغییر تم دایرکت اینستاگرام با برنامه

یکی از جذاب ترین وش هایی که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار داده است این است که می توانید تم صفحه چت را تغییر دهید. اپلیکیشن هایی مانند جی بی اینستاگرام وجود دارند که می توانید در دایرکت چت اینستاگرام تغییرات مهمی داشته باشید و تم این بخش را هم تعویض کنید. این نوع برنامه ها را می توانید در گوگلی پلی و یا کافه بازار، پیدا کنید.

gb Instagram تغییر دادن تم اینستاگرم اندروید با جی بی اینستاگرام

در اینستاگرام اورجینال اندروید امکان تغییر تم خیلی محدود می باشد. تنها مشکی و همین حالت دارک مود در دسترس می باشد و نمی توان تم های مختلفی را یافت کرد.

ولی نسخه های غیررسمی که از اینستاگرام منتشر شده اند، قابلیت تغییر تم را ایجاد کرده اند. از جمله بهترین آن ها برنامه جی بی اینستاگرام می باشد.

ig dark mode تغییر تم اینستاگرام آیفون با نرم افزار جانبی

در صورتی که ورژن گوشی آیفون شما پایین تر از آی او اس 3 باشد و بخواهد که تغییراتی در تم دایرکت و یا تم اینستاگرام ایجاد کنید می توانید از این برنامه کمک بگیرید.

شما هم می توانید شب ها، از تم دارک مود استفاده کنید و سلامت چشمان خود را از عوارض منفی تم سفید در امان نگه دارید.

اشتراک گذاری