امروز:31 فروردین 1403

سم بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، با استرداد به ایالات متحده موافقت کرد

زمانی که دفتر دادستان کل باهاما اعلام کرد که سام بنکمن فرید، مدیر عامل سابق FTX را دستگیر کرده است، خاطرنشان کرد که احتمالاً مدیر عامل سابق FTX به درخواست ایالات متحده مسترد خواهد شد. درست بیش از یک هفته بعد، این پیش بینی به حقیقت پیوست: بانکمن-فرید بعدازظهر سه شنبه اسناد استرداد را امضا کرد.

بر اساس یک کیفرخواست بدون مهر، بانکمن-فرید با 8 فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی، کلاهبرداری از کالاها، کلاهبرداری اوراق بهادار و موارد دیگر مواجه است. به طور خاص، SEC بنیانگذار ارزهای دیجیتال را متهم به “سازمان دادن به یک کلاهبرداری عظیم و چند ساله” برای “منفعت شخصی خود و کمک به رشد امپراتوری رمزنگاری خود” می کند. وزارت دادگستری او را به تلاش برای تقلب در کالاها و اوراق بهادار، توطئه برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران و زیر پا گذاشتن قوانین انتخابات فدرال به دلیل اهدای بیش از حد مجاز به گروه های سیاسی متهم کرده است.

بانکمن-فرید ابتدا قصد داشت با استرداد مبارزه کند، اما روز دوشنبه اعلام کرد که مسیر خود را تغییر خواهد داد. اکنون او برای مواجهه با این اتهامات به ایالات متحده بازخواهد گشت، تصمیمی که ممکن است در کوتاه مدت برای او آسان تر باشد. هنگامی که مدیر عامل سابق برای اولین بار در باهاما دستگیر شد، از وثیقه محروم شد و به عنوان یک خطر فرار تلقی شد. در ایالات متحده، این امکان وجود دارد که او به قید وثیقه آزاد شود.

Bankman-Fried قبلاً گفته بود که “هیچ وقت برای ارتکاب کلاهبرداری تلاش نکرده است” و معتقد نیست که او از نظر کیفری مسئول سقوط FTX است. نیویورک تایمز گزارش می دهد که یک وکیل مدافع به نمایندگی از بانکمن-فرید در باهاما می گوید که او به ایالات متحده باز می گردد زیرا “می خواهد مشتریان را درست کند و این همان چیزی است که تصمیم او را هدایت کرده است.”

اشتراک گذاری