امروز:1 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک می گوید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری می کند، اما شرکت را نمی فروشد

ایلان ماسک گفته است که به محض یافتن جانشین مناسب از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری خواهد کرد. روز یکشنبه او در یک نظرسنجی از او پرسید که آیا باید استعفا دهد یا خیر، و توییتر با استفاده از عموم مردم به او گفت که برود. او بلافاصله به نتایج نظرسنجی پاسخ نداد، اما به نظر می‌رسید که تا روز سه‌شنبه خواست مردم را پذیرفته بود، پس از اینکه در ابتدا پیشنهاد کرد که ممکن است در عوض آن را تغییر دهد تا فقط کاربران پولی بتوانند در نظرسنجی‌های توییتر رای دهند.

البته هنوز هیچ جدول زمانی برای تحویل ماسک وجود ندارد. و همانطور که توییت او می گوید، این نیاز به یافتن “کسی که به اندازه کافی گول می زند تا کار را انجام دهد.” به دنبال یک رشته پر هرج و مرج از مطبوعات بد و قلع و قمع کارکنان آن، ممکن است جذب نامزدهای باکیفیت به این سمت دشوار باشد. اما، این نوار در دوران تصدی ماسک بسیار پایین بوده است و تنها یک تغییر ساده چهره در بالای صفحه می تواند در کوتاه مدت تصویر توییتر را بهبود بخشد.

به محض اینکه کسی را به اندازه کافی احمق پیدا کنم که بتواند این کار را بپذیرد، از مدیرعاملی استعفا خواهم داد! پس از آن، من فقط تیم های نرم افزار و سرور را اجرا می کنم.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 21 دسامبر 2022
البته این احتمال وجود دارد که این تغییر تا حد زیادی جنبه زیبایی داشته باشد. ماسک در توییتی اعلام کرد که قصد دارد تیم‌های نرم‌افزار و سرور را ادامه دهد و اجرا کند. و هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه او قصد دارد شرکتی را که در ماه اکتبر به قیمت 44 میلیارد دلار خرید و به سرعت خصوصی شد، بفروشد، وجود ندارد. بنابراین واضح است که او همچنان قصد دارد در عملیات شرکت مشارکت داشته باشد، اما مشخص نیست که چقدر.

تصور اینکه تاجر سخت‌رویی که با اخراج کل تیم اجرایی توییتر نمایش بزرگی را به وجود آورد و زمانی که مدیریت را به عهده گرفت، به سادگی کنار رفت در این مرحله، هیئت مدیره را منحل کرد، سخت است. اما او همچنین در دوره کوتاه سلطنت خود اجازه داده است که هوس نظرسنجی ها چندین تصمیم مهم را اتخاذ کنند.

صرف نظر از اینکه چه کسی در نهایت به عنوان مدیرعامل شرکت می کند، آنها شرکتی را تصاحب خواهند کرد که در مقایسه با همین چند ماه پیش تقریباً غیرقابل تشخیص است. تقریباً 70 درصد از کارکنان یا اخراج شده اند یا استعفا داده اند. با رشد سخنان نفرت انگیز و ترول ها، تبلیغ کنندگان از پلتفرم فرار کرده اند. و تلاش‌های تعدیل محتوا و ایمنی کاملاً راکد شده است. این شرکت همچنین در حال حاضر با فشار فزاینده ای از سوی دولت در تعدادی از جبهه ها مواجه است.

همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.

اشتراک گذاری