امروز:31 فروردین 1403

اتحادیه اروپا در حال بررسی قرارداد 61 میلیارد دلاری Broadcom برای خرید VMware است

اتحادیه اروپا قصد دارد تحقیقاتی در مقیاس کامل در مورد پیشنهاد 61 میلیارد دلاری Broadcom برای خرید VMware انجام دهد. پس از تحقیقات اولیه، کمیسیون اروپا، شعبه اجرایی بلوک، روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر این باور است که خرید پیشنهادی ممکن است به Broadcom اجازه دهد تا رقابت را در بازارهای کارت‌های رابط شبکه، آداپتورهای کانال فیبر میزبان-باس و آداپتورهای ذخیره‌سازی محدود کند.

به طور خاص، اتحادیه اروپا نگران است که Broadcom با محدود کردن قابلیت همکاری بین سخت افزار رقیب و نرم افزار مجازی سازی سرور VMware، به رقابت در آن بازارها آسیب برساند. همچنین نگران است که این شرکت بتواند از دسترسی به نرم افزار VMware جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. کمیسیون اروپا هشدار می دهد که این اقدامات “می تواند منجر به قیمت های بالاتر، کیفیت پایین تر و نوآوری کمتر برای مشتریان تجاری و در نهایت مصرف کنندگان شود.”

کمیسیون همچنین بررسی خواهد کرد که آیا Broadcom می تواند رقبایی مانند NVIDIA و Intel را از توسعه کارت های رابط شبکه هوشمند خود باز دارد یا خیر. در اینجا به مشارکت VMWare در پروژه مونتری اشاره می‌کند، تلاشی که شرکت در سال 2020 اعلام کرد. «برادکام ممکن است مشارکت VMware در پروژه مونتری را کاهش دهد تا از درآمدهای NIC خود محافظت کند.» “این می تواند نوآوری را به ضرر مشتریان مختل کند.” نگرانی دیگر این است که Broadcom می تواند نرم افزار مجازی سازی VMware را با مین فریم و ابزارهای امنیتی خود همراه کند، اقدامی که انتخاب را در بازار کاهش می دهد.

به‌عنوان یکی از خریدهای بزرگ‌تر فناوری در سال 2022، پیشنهاد Broadcom برای خرید VMware مطمئناً مورد بررسی قرار می‌گرفت. کمیسیون اروپا لزوماً این معامله را مسدود نخواهد کرد، اما تحقیقات می تواند به طور قابل توجهی این معامله را به تعویق بیاندازد و امتیازات را از Broadcom خارج کند. با اطلاعیه امروز، کمیسیون 90 روز کاری یا تا 11 می 2023 فرصت دارد تا تصمیم بگیرد. اگر قرار بود این معامله از بین برود، تکرار تلخ تلاش برادکام در سال 2018 برای خرید تراشه ساز کوالکام خواهد بود. در حالی که شرایط و نگرانی‌ها متفاوت بود، پس از اینکه دولت ترامپ این معامله را مسدود کرد، شرکت مجبور شد از تصاحب خود دست بکشد.

اشتراک گذاری