امروز:31 فروردین 1403

هشت نفر در طرح سهام پامپ و دامپ 114 میلیون دلاری در دیسکورد و توییتر مورد اتهام قرار گرفتند.

دولت ایالات متحده به تازگی یک کلاهبرداری مالی آنلاین برجسته را سرکوب کرد. هیئت منصفه فدرال و کمیسیون بورس و اوراق بهادار هشت مرد را متهم کرده اند که ظاهراً بین ژانویه 2020 تا آوریل 2022 یک طرح پمپ و تخلیه سهام در Discord و توییتر را اجرا کرده اند. آنها ظاهراً از حضور خود در رسانه های اجتماعی (شامل مجموع 1.5 میلیون توییتر) استفاده کرده اند. پیروان) برای افزایش مصنوعی ارزش سهام، تنها برای فروش سهام خود بدون افشای برنامه های خود. وزارت دادگستری گفت که آنها از این کمپین 114 میلیون دلار سود به دست آوردند.

علاوه بر توییت‌ها، این گروه ظاهراً از سرور Discord (تجارت اطلس) برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست در مورد سهام استفاده می‌کرد. یکی از شرکت‌کنندگان، دانیل نایت، نیز میزبان پادکستی بود که ظاهراً در این کلاهبرداری نقش داشت. به گفته کمیسیون SEC، او برخی از افراد دیگر را در برنامه خود آورد و به دروغ آنها را به عنوان متخصص معرفی کرد.

هر هشت نفر حداقل با یک اتهام توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از اوراق بهادار روبرو هستند. ادوارد کنستانتینسکو (با نام مستعار کنستانتین)، پری “پی جی” متلاک، جان ریبارچیک، گری دیل، استفان هرواتین، تام کوپرمن و میچل هنسی با اتهامات دیگری روبرو هستند که حول محور کلاهبرداری اوراق بهادار و (در مورد کنستانتینسکو) معاملات پولی غیرقانونی است. SEC بیشتر نایت را به کمک و مشارکت در این طرح متهم کرده است.

اتهامات توطئه و کلاهبرداری حداکثر 25 سال حبس برای هر اتهام به همراه دارد، در حالی که اتهام معاملات علیه کنستانتینسکو حداکثر 10 سال حبس دارد. اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار می تواند جریمه های مالی، از جمله رد کردن سودهای غیرقانونی را اضافه کند.

ماهیت دستکاری تعجب آور نیست. حماسه سهام میم در Reddit نشان داد که جوامع آنلاین می توانند در شرایط مناسب بر قیمت سهام تأثیر بگذارند. با این حال، اتهامات حاکی از یک روند است – کلاهبرداران اکنون رسانه های اجتماعی را راهی مناسب برای فریب دادن بسیاری از سرمایه گذاران با تلاش نسبتا کمی می دانند. تعجب نکنید اگر موارد بیشتری از این دست را مشاهده کردید.

اشتراک گذاری