امروز:5 اردیبهشت 1403

کارخانه بازیافت باتری EV کارولینای جنوبی می تواند قطعات یک میلیون خودرو را در سال نجات دهد

فشار برای بازیافت باتری خودروهای برقی به تازگی شتاب بیشتری به دست آورده است. شرکت Redwood Materials از طرح های خود برای ساخت کارخانه بازیافت باتری خودروهای برقی در حومه چارلستون، کارولینای جنوبی، پرده برداری کرده است. تأسیسات تقریباً 600 هکتاری (پیش‌نمایش در رندر بالا) باتری‌های «پایان عمر» را به فلزات خام آن‌ها تبدیل می‌کند و آن‌ها را به‌عنوان آندها و کاتدهایی که برای خودروهای الکتریکی حیاتی هستند، بازسازی می‌کند. این قطعات باید تا 1 میلیون EV در سال را پشتیبانی کنند. این امر نه تنها می تواند ضایعات را کاهش دهد، بلکه هزینه ها و خطرات مربوط به واردات آن قطعات را از خارج از کشور کاهش می دهد.

طبق گزارش ها، سرمایه گذاری این کارخانه 3.5 میلیارد دلار است که شامل 1500 شغل می شود. مانند پردیس نوادا در ردوود، مرکز چارلستون تنها بر انرژی پاک و عملیات تمام الکتریکی متکی است. این شرکت ادعا می کند که رویکردش انتشار CO2 را برای تولید اجزای باتری در مقایسه با خروجی زنجیره تامین معمول آسیایی تا حدود 80 درصد کاهش می دهد.

ساخت و ساز کارخانه کارولینای جنوبی باید در سه ماهه اول سال 2023 آغاز شود. ردوود می گوید که اولین فرآیند بازیافت باید تا پایان همان سال آماده شود. این شرکت قصد دارد پس از آن توسعه یابد.


انتخاب محل استراتژیک است. ردوود می‌گوید که کارولینای جنوبی بخشی از یک “کمربند باتری” در حال رشد است که در آن تولید سلول‌های الکتریکی تا سال 2030 به “صدها” گیگاوات ساعت ظرفیت تولید خواهد شد. بندر ساحلی آن نیز کمک می‌کند. این ایالت همچنین میزبان کارخانه‌هایی برای تولیدکنندگان خودرو است که شامل BMW و شریک Redwood ولوو می‌شود، بنابراین یک برند می‌تواند به سرعت باتری‌های مصرف‌شده را برای خودروهایی که از خط تولید می‌کنند تغییر کاربری دهد.

مهمتر از آن، به نظر می رسد که Redwood از حمایت گسترده تری از صنعت خودرو برخوردار باشد. در بالای ولوو، شرکای مانند فورد، تویوتا و سازندگان باتری از جمله پاناسونیک و انویژن AESC دارد. امکانات بازیافت باتری در مقیاس بزرگ هنوز در ایالات متحده نادر است – کارخانه جدید Li-Cycle در آلاباما می تواند باتری ها را برای حدود 20000 EV در سال پردازش کند. این گسترش می‌تواند بازیافت را بسیار متداول‌تر کند و برای خودروهای الکتریکی به‌عنوان گزینه‌های آگاهانه محیط‌زیست مورد بهتری قرار دهد.

منبع : engadget

اشتراک گذاری