امروز:9 فروردین 1403

دادگاه به طور موقت افزایش حقوق برنامه ریزی شده رانندگان نیویورک اوبر را مسدود می کند

رانندگان شهر نیویورک اوبر قبل از تعطیلات افزایش حقوق دریافت نخواهند کرد. عصر سه‌شنبه، یک قاضی دادگاه عالی منهتن، درخواست اوبر را برای صدور حکم منع موقت در مورد افزایش نرخ‌های رانندگان که قرار بود در ۱۹ دسامبر اجرایی شود، پذیرفت. کمیسیون تاکسی و لیموزین شهر نیویورک (TLC) در ماه نوامبر به افزایش دستمزد رأی داد.

به عنوان بخشی از قوانین جدید TLC، نرخ هر دقیقه رانندگان Uber 7.18 درصد و نرخ هر مایل 16.11 درصد افزایش خواهد یافت. بنابراین، برای مثال، یک سفر 7.5 مایلی که 30 دقیقه طول می‌کشد، حداقل 27.15 دلار برای راننده درآمد کسب می‌کند – 2.5 دلار بیشتر از نرخ فعلی. همچنین برای مارس 2023 افزایش حقوق مبتنی بر تورم برنامه ریزی شده است.

شکایت اوبر حاکی از آن است که هزینه‌های اضافی را بر دوش سواران می‌گذارد و در عین حال حقوق کارگران را برای تجارت بد می‌داند. همچنین ادعا می‌کند که افزایش‌های TLC از محاسبات ضعیف برای قفل کردن موقتاً افزایش قیمت گاز استفاده می‌کند. در این دادخواست آمده است: “چنین افزایش قابل توجهی کرایه، درست قبل از تعطیلات، به طور جبران ناپذیری به شهرت اوبر لطمه می زند، به حسن نیت اوبر لطمه می زند و خطر از دست دادن دائمی کسب و کار و مشتریان را به دنبال خواهد داشت.” TLC در پاسخ خود اذعان کرد که اوبر امروز 37 درصد بیشتر از سال 2019 هزینه دریافت می کند، اما گفت که این شرکت به جای اینکه آن را به رانندگان منتقل کند، پول به دست آمده از افزایش کرایه را برای خود نگه می دارد.

“این یک شیرین کاری بد برای Uber است تا رانندگان خود را به کار بگیرد – به خصوص درست قبل از تعطیلات. برندان سکستون، رئیس انجمن رانندگان مستقل، وابسته به اتحادیه ماشین‌کاران که نماینده رانندگان است، می‌گوید حتی این باعث سرخ شدن اسکروج می‌شود. «در حالی که اوبر سودهای بی سابقه ای را در کسب و کار اشتراک سواری خود ثبت کرده است، رانندگانی که این خدمات را انجام می دهند به تنهایی هزینه های سرسام آور را به دوش می کشند. ما سخت جنگیدیم تا این افزایش شدیداً مورد نیاز را به حداقل دستمزد ببریم – و اجازه نخواهیم داد که یک شرکت میلیارد دلاری این پیروزی را از 80000 راننده اشتراکی که شهر ما را در حرکت نگه می‌دارند، ربوده باشد.»

اشتراک گذاری