امروز:6 اردیبهشت 1403

نیویورک مجوزهای آلاینده ترین ماینینگ کریپتو را متوقف می کند

تلاش‌ها برای سرکوب آلودگی کریپتوها روز گذشته به پیروزی بزرگی رسید، زمانی که کتی هوچول، فرماندار نیویورک، لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن شکل مخصوصاً کثیف استخراج کریپتو متوقف می‌شود. این قانون برای هر گونه مجوز جدید برای برخی نیروگاه های سوخت فسیلی که به دنبال استخراج کریپتو هستند، یک مهلت دو ساله اعمال می کند.

در یک مورد برجسته، یک کارخانه گاز در منطقه فینگر لیکس نیویورک با استخراج بیت کوین بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد. طرفداران محیط زیست امیدوار بودند که این تعلیق مانع از تبدیل هر کارخانه گاز یا زغال سنگ دیگر به معادن کریپتو شود.

این تعلیق محدود به استخراج رمزارز است که از فرآیند بسیار پر انرژی برای اعتبارسنجی تراکنش‌هایی که بیت‌کوین استفاده می‌کند، استفاده می‌کند، به نام اثبات کار. بیت کوین سالانه به اندازه یک کشور کوچک برق می سوزاند زیرا ماینرها سخت افزارهای تخصصی را به صورت شبانه روزی اجرا می کنند تا بلوک هایی از تراکنش های تایید شده را به بلاک چین اضافه کنند و در ازای آن توکن های جدیدی به دست آورند.

قانون جدید نیویورک شرکت‌های معدنی را هدف قرار می‌دهد که تلاش می‌کنند از نیروگاه‌های گاز و زغال سنگ برای تامین انرژی این فرآیند استفاده کنند. ماینرهایی که از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند و همچنین بلاک چین هایی مانند اتریوم که به روش اعتبارسنجی کم آلاینده روی آورده اند را تنظیم نمی کند. در حالی که این مهلت قانونی وجود دارد، قانون موظف است که ایالت یک مطالعه اثرات زیست محیطی در مورد استخراج رمزنگاری اثبات کار در نیویورک را تکمیل کند.

هوچول دیروز در یادداشتی نوشت: «[این قانون] اولین در نوع خود در کشور است و یک گام کلیدی برای نیویورک است زیرا ما برای رسیدگی به بحران جهانی آب و هوا کار می کنیم.

مدافعانی که برای تصویب این قانون فشار آوردند، هشدار دادند که اگر نیروگاه های سوخت فسیلی به معادن کریپتو تبدیل شوند، اهداف آب و هوایی ایالت را از مسیر خود خارج خواهند کرد. نیروگاه فینگر لیکس که بیت کوین را استخراج می کند، به نام ایستگاه تولید گرینیج، با سروصدا و تأثیر بالقوه آن بر محیط زیست و گردشگری در نزدیکی دریاچه سنکا، برخی از ساکنان را نگران کرد. رگولاتورهای ایالتی در اوایل سال جاری مجوز تجدید هوای گرینیج را رد کردند. اما کارخانه می تواند به استخراج بیت کوین ادامه دهد زیرا این تصمیم را به چالش می کشد. از آنجایی که گرینیج در حال حاضر در حال فعالیت است، مشمول مهلت قانونی جدید نیست.

با این حال، قانون جدید آخرین ضربه به زمستان بدتر ارزهای دیجیتال است. پس از اینکه چین در سال 2021 این عمل را سرکوب کرد، نیویورک به سرعت به مرکز جدیدی برای استخراج بیت کوین تبدیل شد. اکنون، به نظر می رسد که اقامت می تواند مختصر باشد. جان اولسن، سرپرست ایالت نیویورک برای گروه صنعتی انجمن بلاک چین، پیشتر به The Verge گفت: «اگر فرماندار این لایحه را امضا کند، فکر می‌کنم شما شاهد خروج بسیار سریع معدنچیانی خواهید بود که تقریباً تنها به انرژی‌های تجدیدپذیر متکی نیستند. این ماه.

انجمن بلاک چین در سال جاری حدود 225000 دلار برای لابی کردن در آلبانی هزینه کرد تا بتواند لایحه ای را که هوچول به تازگی امضا کرده است شکست دهد و قوانین جایگزین را ترویج کند. اعضای انجمن همچنین هزاران دلار به کمپین بسیار فشرده هوچول اهدا کردند، که برخی از حامیان محیط زیست را نگران کرد که ممکن است اجازه دهد این لایحه از بین برود. قانونگذاران ایالتی این لایحه را در ماه ژوئن تصویب کردند و هوچول با مهلت پایان سال برای امضا یا وتوی آن مواجه شد.

لیز موران، مدافع سیاست نیویورک برای سازمان غیرانتفاعی Earthjustice، امروز در بیانیه‌ای گفت: «فرماندار هوچول از شما متشکرم که برای بقیه کشور الگویی ایجاد کردید و به قوانین آب و هوایی نیویورک وفادار ماندید. ایالت نیویورک در سال 2019 قانون آب و هوا را تصویب کرد تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2050 حداقل 85 درصد کاهش دهد.

اشتراک گذاری