امروز:31 فروردین 1403

ایلان ماسک مدعی است که اپل تهدید کرده است که توییتر را از اپ استور حذف کند

ایلان ماسک سیاست‌های اپ استور اپل را در بحبوحه ادعاهایی مبنی بر اینکه این شرکت تهدید کرده است که توییتر را از فروشگاه خود باز دارد، هدف قرار داده است. به گفته ماسک، اپل «به ما نمی‌گوید چرا» با توییتر مشکل دارد، اما تهدیدها مشکل دارند

در توییت‌های بعدی، ماسک از 30 درصد «مالیات» اپل بر خریدهای درون‌برنامه‌ای انتقاد کرد و ادعا کرد که مالک اپ استور توسعه‌دهندگان دیگر را «سانسور» کرده است. او همچنین گفت که اپل “بیشتر تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است.” (اپل اولین تبلیغ کننده بزرگی نخواهد بود که در هفته های اخیر چنین کاری انجام می دهد.)
این اولین باری نیست که اپل با توییتر مخالفت می کند. در مقاله ای که اخیراً توسط نیویورک تایمز منتشر شده است، یوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی توییتر، گفت که بازبینان فروشگاه App اپل اغلب در طول فرآیند بررسی برنامه، محتوای توییتر را علامت گذاری می کنند.

راث نوشت: «در زمان من در توییتر، نمایندگان فروشگاه‌های اپلیکیشن به طور مرتب نگرانی‌هایی را درباره محتوای موجود در پلتفرم ما مطرح می‌کردند. حتی از آنجایی که به نظر می‌رسد که عمدتاً توسط بررسی‌های دستی و حکایات هدایت می‌شوند، این رویه‌های بازنگری این قدرت را دارند که برنامه‌های شرکت را از مسیر خارج کنند و برای هفته‌ها یا ماه‌ها در یک زمان، بحران‌های همه جانبه را ایجاد کنند.

اپل بلافاصله به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ماسک مشخص نکرد که آیا اپل به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای این سرویس نگه می‌دارد یا تهدید می‌کند که برنامه را به طور کلی از فروشگاه خود حذف می‌کند. با این حال، تعدادی از مسائل اخیر وجود دارد که می‌تواند توییتر را برای بررسی بیشتر مورد بررسی قرار دهد.

روز یکشنبه، گاردین گزارش داد که توییتر در ابتدا نتوانسته بود ویدیوی «تازه آپلود شده» از یک حمله تروریستی در سال 2019 در مسجدی در کرایست چرچ نیوزلند را تهیه کند، تا زمانی که مقامات دولتی وجود آن را به این شرکت اطلاع دادند. همچنین نگرانی گسترده‌ای از سوی فعالان در مورد افزایش سخنان مشوق نفرت‌انگیز و بازگرداندن حساب‌های پرمخاطب که به دلیل نقض سیاست‌های سخنان مشوق نفرت توئیتر ممنوع شده بودند، وجود دارد. ماسک همچنین اخیراً اعلام کرد که قصد دارد برای حساب‌هایی که قبلاً مسدود شده بودند، «عفو» بدهد.

اپل قوانین سختگیرانه‌ای دارد، اگر به‌طور نابرابر اجرا شود، بر محتوایی که می‌تواند در برنامه‌های فروشگاهش ظاهر شود، نظارت می‌کند. پارلر، رقیب توییتر «بیان آزاد»، به دلیل قوانین ضعیف نظارت بر محتوای آن برای ماه‌ها از اپ استور حذف شد (این برنامه پس از راه‌اندازی سیستم تعدیل مبتنی بر هوش مصنوعی مجدداً فعال شد). در سال 2018، Tumblr محتوای بزرگسالان را پس از حذف کوتاهی از اپ استور ممنوع کرد.

اشتراک گذاری