امروز:7 اردیبهشت 1403

ادغام اتریوم کامل شد – انتقال اتریم به نسل دوم سبز تر

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران این ارز دیجیتال، در توییتی نوشت: اتریوم «ادغام» مورد انتظار خود را به روشی بسیار کارآمدتر در زمینه استخراج توکن‌های جدید تکمیل کرده است. اتر دیگر توسط “اثبات کار” که از رایانه های قدرتمند برای حل وظایف رمزنگاری استفاده می کند، ساخته نخواهد شد. در عوض، آن‌ها با استفاده از روش‌های «اثبات سهام» ایجاد می‌شوند که کاربرانی به نام اعتباردهنده‌ها را ملزم می‌کند تا توکن‌هایی را برای تأیید تراکنش‌ها و کسب یک پاداش کوچک به اشتراک بگذارند.

تا به امروز، ماینینگ اتریوم به بانک‌های قدرتمندی از رایانه‌ها برای حل مسائل دشوار ریاضی نیاز داشت. این نه تنها مقادیر زیادی انرژی مصرف می‌کرد، بلکه مقیاس‌پذیری اتریوم را دشوار و برای تراکنش‌های کوچک پرهزینه کرد. همچنین قدرت را در دست عده‌ای معدودی متمرکز کرد، چیزی که برای رفتارهای غیرمتمرکز ارزهای رمزنگاری‌شده تنفر دارد.

با استفاده از سیستم جدید، هرچه یک اعتبار سنجی بیشتر ریسک کند، شانس برنده شدن یک جایزه بیشتر است. اما هر کس حداقل چیزی را دریافت می کند، زیرا همه اترهای سهامدار سود دریافت می کنند (حدود 5.2 درصد) که آن را بیشتر شبیه خرید یک اوراق قرضه یا قرار دادن آن در بانک می کند (البته جدا از نوسانات شدید بازار). حداقل مقدار سهام مورد نیاز برای اعتبار سنجی 32 اتر (حدود 50000 دلار در حال حاضر) است، اگرچه افراد می توانند برای رسیدن به آن سطح، با اعتبارسنجی های شخص ثالث قابل اعتماد، شرط بندی را انجام دهند.

ادغام نام خود را به این دلیل گرفت که بلاک چین اتریوم با یک شبکه موازی ترکیب شده است که اکنون تقریباً دو سال است که در آزمایش اثبات سهام در حال اجرا است، اما این تنها یک مرحله در تحول است. بوترین در جریان یک مهمانی ادغام زنده گفت: “ما هنوز باید مقیاس کنیم، باید حریم خصوصی را اصلاح کنیم. برای من ادغام نماد تفاوت بین اتریوم مرحله اولیه و اتریومی است که همیشه می خواستیم.”

اتر روز را با افزایش شروع کرد، اما از آن زمان نسبت به دیروز چند درصد کاهش یافته است. باید دید که آیا ادغام به وعده خود مبنی بر تغییر ارزهای دیجیتال عمل خواهد کرد، زیرا هنوز سوالات زیادی در مورد مقررات، فورک های اتریوم و موارد دیگر وجود دارد. همچنین خطر کلاهبرداری (مثل معمول در کریپتو) وجود دارد، با خطر کپی شدن تراکنش‌های زنجیره قدیمی به زنجیره جدید و غیره.

اشتراک گذاری