امروز:5 اردیبهشت 1403

گزارش شده است که نتایج جستجوی TikTok مملو از اطلاعات نادرست است

در حالی که TikTok برای مبارزه با اطلاعات نادرست غریبه نیست، مشکل ممکن است بدتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. همانطور که AP گزارش می دهد، محققان اعتماد اینترنتی در NewsGuard گزارشی منتشر کرده اند که ادعا می کند تقریباً 20 درصد از نتایج جستجوی نمونه برداری شده برای موضوعات اصلی اخبار شامل اطلاعات نادرست است. این ادعاهای ساختگی موضوعاتی از تهاجم روسیه به اوکراین گرفته تا واکسن‌های کووید-19 و حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده را پوشش می‌داد.

NewsGuard همچنین دریافت که تایپ پرس و جوهای بی ضرر می تواند منجر به پیشنهادات مملو از اطلاعات نادرست شود. شروع به جستجوی «تغییر آب و هوا» کنید و TikTok جستجوهای مربوط به انکار علم آب و هوا را به عنوان مثال ارائه خواهد کرد. به گفته محققان، نتایج نیز قطبی‌تر از گوگل هستند، به طوری که 12 مورد از 20 نتیجه برتر برای انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 ایالات متحده شامل اظهارات بسیار جانبدارانه است.

ما از TikTok نظر خواسته ایم. در بیانیه ای به NewsGuard، یکی از سخنگویان گفت که این غول رسانه های اجتماعی اجازه “اطلاعات نادرست مضر” را نمی دهد و آن را از پلتفرم خارج می کند.

TikTok به حذف اطلاعات نادرست اشاره کرده است. برای مثال، نزدیک به 350000 ویدیو مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده را تا پایان همان سال حذف کرد. این شرکت از هوش مصنوعی برای نمایش ویدیوها استفاده می‌کند و کلیپ‌های پرچم‌دار را به‌طور خودکار می‌کشد یا آن‌ها را برای ناظران انسانی ارسال می‌کند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، نگرانی این است که این رویکرد به اندازه کافی متخلفان را دستگیر نمی کند – به ویژه آنهایی که از استفاده از کلمات کلیدی که احتمالاً به هوش مصنوعی هشدار می دهند اجتناب می کنند.

هر چقدر هم که اطلاعات غلط برجسته باشد، این گزارش در زمان بدی برای TikTok منتشر شده است. ونسا پاپاس، رئیس عملیات، قرار است امروز در کنار مدیران سایر شرکت‌ها در جلسه استماع سنا در مورد تأثیرات شبکه‌های اجتماعی بر امنیت ملی شهادت دهد. این یافته‌ها لزوماً در طول جلسه ارائه نمی‌شوند، اما می‌توانند تیک‌تاک را بیشتر تحت فشار بگذارند تا دروغ‌های نادرست را سرکوب کند.

اشتراک گذاری