امروز:6 اردیبهشت 1403

قیمت بیت کوین به زیر 19 هزار دلار سقوط می کند زیرا داده ها نشان می دهد معامله گران حرفه ای از اهرم های طولانی اجتناب می کنند

اصلاح قیمت غافلگیرکننده 860 دلاری در 6 سپتامبر، بیت کوین (BTC) را در کمتر از دو ساعت از 19820 دلار به 18960 دلار رساند. این حرکت باعث انحلال 74 میلیون دلار در معاملات آتی بیت کوین در صرافی های مشتقه شد که بزرگترین رقم در سه هفته اخیر است. سطح فعلی 18733 دلار پایین ترین سطح از 13 جولای است و نشان دهنده اصلاح 24 درصدی از رالی به 25000 دلار در 15 آگوست است.

بیت کوین/دلار قیمت 30 دقیقه. منبع: TradingView

شایان ذکر است که پمپاژ 2 درصدی به سمت 20200 دلار در ساعات اولیه 6 سپتامبر اتفاق افتاد، اما این حرکت به سرعت فروکش کرد و بیت کوین در عرض یک ساعت معامله نزدیک به 19800 دلار را از سر گرفت. اقدام قیمت اتر (ETH) جالب‌تر بود و در 48 ساعت قبل از اصلاح بازار 7 درصد افزایش یافت.

هر گونه تئوری توطئه در مورد تغییر موقعیت سرمایه گذاران به نفع آلت کوین را می توان رد کرد زیرا اتر در 6 سپتامبر 5.6 درصد کاهش یافت، در حالی که ضرر 860 دلاری بیت کوین نشان دهنده تغییر 3.8 درصدی است.

پس از اظهارات ژروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در 27 آگوست و پس از آن، 1.25 تریلیون دلار از سهام ایالات متحده در یک روز از دست رفت. در سمپوزیوم سالانه اقتصادی جکسون هول، پاول گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره همچنان روی میز است و باعث شد که S&P 500 در آن روز 3.4 درصد کاهش یابد.

بیایید نگاهی به داده‌های مشتقات کریپتو بیندازیم تا بفهمیم که آیا سرمایه‌گذاران احتمال رکود بالاتری را قیمت‌گذاری کرده‌اند یا خیر.

معامله گران حرفه ای از هفته گذشته نزولی بوده اند

معامله گران خرده فروشی معمولا از معاملات آتی سه ماهه به دلیل تفاوت قیمت آنها با بازارهای نقدی اجتناب می کنند. با این حال، آنها ابزار ترجیحی معامله گران حرفه ای هستند زیرا از نوسانات نرخ های تامین مالی که اغلب در قراردادهای آتی دائمی رخ می دهد جلوگیری می کنند.

حق بیمه سالانه آتی 3 ماهه بیت کوین. منبع: Laevitas

در بازارهای سالم، این اندیکاتور باید با حق بیمه سالانه 4 تا 8 درصد معامله شود تا هزینه ها و ریسک های مرتبط را پوشش دهد. بنابراین می توان با خیال راحت گفت که معامله گران مشتقات در ماه گذشته نسبت به نزولی خنثی بوده اند زیرا حق بیمه آتی بیت کوین در تمام مدت زیر 3 درصد باقی مانده است. این داده‌ها نشان‌دهنده عدم تمایل معامله‌گران حرفه‌ای به اضافه کردن موقعیت‌های بلند (گاو) اهرمی است.

همچنین باید بازارهای گزینه بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرد تا عوامل خارجی خاص ابزار آتی را حذف کرد. به عنوان مثال، شیب دلتای 25 درصدی زمانی که بازارسازان و میزهای آربیتراژ برای محافظت در جهت بالا یا پایین هزینه بیش از حد هزینه می‌کنند، نشانه‌ای است.

گزینه های 30 روزه بیت کوین 25 درصد شیب دلتا: منبع: Laevitas

در بازارهای نزولی، سرمایه‌گذاران گزینه‌ها شانس بیشتری برای کاهش قیمت می‌دهند که باعث می‌شود شاخص انحراف به بالای 12 درصد برسد. از سوی دیگر، بازارهای صعودی تمایل دارند اندیکاتور انحراف را به زیر منفی 12 درصد هدایت کنند، به این معنی که گزینه های فروش نزولی تخفیف داده می شوند.

شیب دلتای 30 روزه از 1 سپتامبر بالاتر از آستانه 12 درصد بوده است، معامله گران گزینه های سیگنالینگ تمایل کمتری به ارائه حفاظت نزولی داشتند. این دو معیار مشتقات نشان می دهد که کاهش قیمت بیت کوین در 6 سپتامبر ممکن است تا حدی مورد انتظار بوده باشد، که تاثیر کم بر نقدینگی ها را توضیح می دهد.

در مقایسه، افت 2500 دلاری بیت کوین در 18 آگوست باعث 210 میلیون دلار انحلال طولانی مدت (خریداران) شد. با این حال، احساسات نزولی غالب لزوماً به عملکرد نامطلوب قیمت ترجمه نمی شود. بنابراین، زمانی که نهنگ‌ها و نشانگرهای بازار تمایل کمتری به اضافه کردن اهرم‌های طولانی دارند و با استفاده از گزینه‌ها، محافظت از سمت پایین ارائه می‌کنند، باید با دقت قدم گذاشت.

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری