امروز:30 فروردین 1403

مقامات هلندی توسعه دهنده خدمات (میکسینگ رمز ارز)اختلاط رمز ارز Tornado Cash را دستگیر کردند

یکی از توسعه دهندگان خدمات اختلاط ارزهای دیجیتال Tornado Cash در هلند دستگیر شد. سرویس اطلاعات و تحقیقات مالی (FIOD)، یک آژانس دولتی که به تحقیق در مورد جرایم مالی می پردازد، گفت که این مرد 29 ساله مظنون به “دست داشتن در مخفی کردن جریان های مالی مجرمانه و تسهیل پولشویی از طریق مخلوط کردن ارزهای دیجیتال” است. مظنون قرار بود امروز نزد قاضی حاضر شود.

FIOD تحقیقات Tornado Cash را در ماه ژوئن آغاز کرد و تیم سایبری پیشرفته مالی آن مشکوک است که از این پلتفرم برای پنهان کردن جریان وجوه مجرمانه در مقیاس بزرگ، از جمله سودهای غیرقانونی از هک و کلاهبرداری ارزهای دیجیتال استفاده شده است. آژانس دریافت که از زمان راه‌اندازی این پلتفرم در سال 2019، حداقل یک میلیارد دلار رمزارز با منشأ مجرمانه از طریق تورنادو کش منتقل شده است، به‌طوری‌که تصور می‌شود خالق این سرویس «سودهای کلانی از این تراکنش‌ها به دست آورده است.

اوایل این هفته، دولت ایالات متحده تورنادو کش را تحریم کرد، اقدامی که هر کسی را در این کشور از انجام هر گونه تراکنش در این سرویس منع می کند. وزارت خزانه داری ادعا کرد که بیش از 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال از طریق تورنادو کش شسته شده است، از جمله 455 میلیون دلار توسط گروه هکری لازاروس کره شمالی به سرقت رفته است.

اشتراک گذاری