امروز:10 فروردین 1403

معاون سابق کوالکام به بیش از 150 میلیون دلار کلاهبرداری از خرید را متهم شد

کوالکام ظاهرا قربانی یک کلاهبرداری پیچیده بود. لس آنجلس تایمز گزارش می دهد که دولت فدرال اتهاماتی را علیه کریم عربی، معاون سابق پژوهشی کوالکام و سه نفر دیگر به اتهام فریب دادن سازنده تراشه به خرج کردن 150 میلیون دلار در سال 2015 برای دستیابی به فناوری هایی که قبلاً در اختیار داشت، فاش کرد. پس از اینکه عربی روش سریع‌تری برای آزمایش پردازنده‌ها ابداع کرد، این چهار نفر طرحی را راه‌اندازی کردند تا به دروغ ادعا کنند که یک دانشجوی فارغ‌التحصیل کانادایی (خواهر عربی) این تکنیک را اختراع کرده و آن را از طریق یک استارت‌آپ تجاری می‌کند. ظاهراً عربی مشارکت خود را در کل فرآیند پنهان کرده بود (خواهرش حتی نام خود را تغییر داده است) و کوالکام را به خرید این استارت‌آپ سوق داد، حتی اگر قانوناً مالک اختراعات مدیر اجرایی بود.

عربی در ژوئن 2016 کوالکام را ترک کرد. دادستان‌ها همچنین ادعا کردند که گروه چهارجانبه از طریق روش‌هایی که شامل وام‌های بدون بهره و خرید املاک و مستغلات خارجی بود، پول‌شویی می‌کرد. اگر دادگاه گروه عربی را محکوم کند، مجازات ها می تواند شدید باشد. هر یک از آنها ممکن است با 20 سال زندان و جریمه 250000 دلاری یا دوبرابر آنچه از طریق این طرح کلاهبرداری به دست آورده اند، مواجه شوند.

کوالکام در سال 2017 از عربی، خواهرش و مدیرعامل استارت آپ شکایت کرد. این پرونده در سال 2018 بدون پیش داوری منتفی شد و باب شکایت دیگری را باز کرد، اما این شرکت در بیانیه ای به تایمز درباره احتمال شکایت دیگری صحبت نکرد.

اشتراک گذاری