امروز:8 اردیبهشت 1403

آواتارهای کلکسیونی و مبتنی بر بلاک چین Reddit قطعا NFT نیستند

Reddit در حال راه اندازی یک برداشت جدید از NFT ها با آواتارهای کلکسیونی است که یکی از اولین تلاش هایش در فناوری مبتنی بر بلاک چین است.

آواتارها توسط هنرمندانی طراحی شده اند (که بسیاری از آنها طبیعتاً Redditor نیز هستند) و در ویترین فروشگاهی جدید به فروش خواهند رسید. در ابتدا، تنها گروه کوچکی از کاربران Reddit می‌توانند آواتارها را با پیوستن به ساب‌ردیت r/collectibleavatars خریداری کنند، اما این شرکت می‌گوید که قصد دارد فروشگاه را برای همه کاربران «در هفته‌های آینده» باز کند.

اگرچه این شرکت از کلمه “NFT” برای توصیف این تصاویر “پشتیبانی از بلاک چین” استفاده نمی کند، اما مطمئناً شبیه به سایر پروژه های NFT است. به عنوان مثال، Redditors می‌تواند از طریق Vault – کیف پول مبتنی بر بلاک چین Reddit – به آواتارهای خود دسترسی داشته باشد و داشتن یک آواتار به خریداران مجوز «استفاده از هنر – در داخل و خارج از Reddit» را می‌دهد. قابل ذکر است، آواتارهای کلکسیونی را فقط می توان با ارزهای فیات قدیمی معمولی پرداخت کرد؛ ویترین فروشگاه از تراکنش های ارز دیجیتال پشتیبانی نمی کند.

برخلاف بسیاری از بازارهای NFT، Redditors حداقل در حال حاضر نگران تغییرات شدید قیمت‌ها نخواهند بود. آواتارها توسط شرکت با قیمت‌های ثابت بین 9.99 تا 99.99 دلار فروخته می‌شوند، اگرچه به نظر می‌رسد Reddit در صورت وجود تقاضا، بازار ثانویه برای آواتارها را باز کند. این شرکت خاطرنشان می کند که هنرمندان پشت آواتارها “همچنین حق دارند از فروش ثانویه آواتارهای کلکسیونی خود در بازارهای آزاد حق امتیاز دریافت کنند.”
آواتراهای جدید «کلکسیونی» Reddit.Reddit

Reddit اولین پلتفرمی نیست که مجموعه‌های دیجیتالی را برای کاربران خود آزمایش می‌کند. متا شروع به آزمایش پشتیبانی NFT در فیس بوک و اینستاگرام کرده است و توییتر اوایل امسال عکس های پروفایل NFT را معرفی کرد. مدیران یوتیوب نیز به این فناوری ابراز علاقه کرده اند. حتی خود ردیت در اوایل سال جاری به طور خلاصه ویژگی NFTs-as-profile-photos را آزمایش کرد.

اما تاکنون بیشتر این ادغام‌ها به جای باز کردن مزایای ویژه برای دارندگان NFT، بر روی اجازه دادن به کاربران برای نمایش مجموعه‌های خود متمرکز شده‌اند. در حالی که Reddit می گوید که آواتارهای آن با “مزایای منحصر به فرد در پلتفرم ردیت” همراه هستند، مزیت ها حداقل در حال حاضر بسیار محدود به نظر می رسند. استفاده از یک آواتار کلکسیونی به‌عنوان نماد اصلی خود در سایت، به تصویر نمایه‌تان جلوه‌ای «درخشش‌مانند» در نظرات می‌دهد و همچنین امکان «ترکیب و تطبیق ابزار آواتار با سایر ابزارها و لوازم جانبی آواتار Reddit» را به شما می‌دهد.

در عین حال، Reddit می‌گوید که آواتارهای کلکسیونی صرفاً «گامی اولیه» به سوی آوردن فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین به پلتفرم هستند. این شرکت می‌گوید: «در آینده، ما بلاک چین را به عنوان راهی برای تقویت و استقلال بیشتر جوامع در Reddit می‌بینیم. “به عنوان بخشی از ماموریت خود برای توانمندسازی بهتر جوامع خود، ما در حال بررسی ابزارهایی هستیم تا به آنها کمک کنیم حتی خودپایدارتر و خودگردان باشند.”

اشتراک گذاری